Heineken Walk in Fridge – kolejna odsłona oraz odpowiedź marki Bavaria

O kampanii promującej piwo Heineken było głośno w ubiegłym roku przez co Heineken zdecydował się umieścić swoją reklamówkę w grudniu raz jeszcze w telewizji oraz wzmocnić dodatkową akcją ambientową o której pisałem w Heineken Walk in Fridge na ulicach Amsterdamu.

Dziś znalazłem dwa dodatkowe filmy, które powstał przy okazji tej kampanii. Pierwszy z nich jest z pewnością częścią kampanii wirusowej przygotowanej przez markę. Realizacja klipu była zbyt kosztowna by mógł to być „dowcip” internautów. W skrócie mamy przed sobą poradnik jak sprawić sobie pokój lodówkę w bloku i tym samym powiększyć swoje małe mieszkanie o kilka cennych metrów.

Choć w przypadku kolejnego mógłbym uwierzyć, że to wyłącznie dowcip znudzonej paczki znajomych to wydaje mi się, że temu podobne incydenty towarzyszyły ambientowej akcji na ulicach Amsterdamu.

Na sam koniec mamy krótką i celną odpowiedź konkurencji – piwa Bavaria. Świetny przykład jak wykorzystując udaną kampanię konkurencji, znacznie mniejszym kosztem wypromować także swój produkt.

Swego czasu mieliśmy w Polsce dość ciekawy pojedynek reklamówek dwóch operatorów komórkowych PTC (Heyah) i Polkomtela (Simplus).