Hit sezonu, czyli kilka słów o trendach

reklama

Nie myślcie, że tylko branża odzieżowa może być modna, niektóre trendy potrafią nieźle namieszać we wszystkich przestrzeniach. Również w reklamie! Oto moja subiektywna lista, ale na pewno i wam żaden nie umknął uwadze.

Big city life?

Jeszcze niedawno domek na przedmieściach albo w Bieszczadach wcale nie cieszył się popularnością. To kult miasta miał swoje 5 minut. Chociaż teraz nikt się nie przyzna, że zachwycały nas billboardy, neonowe reklamy, McDonald’s i wszystko, co z dużymi metropoliami związane. Skąd wzięła się ta fascynacja? Wszystkiemu winne filmy i seriale, szczególnie te amerykańskie. Tam wielkie miasto to było coś, bo szły za nim pieniądze, wolność, zabawa.

city city2 city4city3

Być kobietą!

Feministki to taka „mała czarna” trendów społecznych. Raz widoczne bardziej, raz mniej, ale obecne od lat 70. aż do dziś. Waleczne kobiety wiele namieszały w kulturze i robiły to różnymi środkami.

 

women2beyonce-world-war-ii-650

 

Eco-friendly!

Eko to, eko tamto… Co prawda ten trend pomału przygasa, ale nadal jest dość mocno obecny na rynku. . I dobrze, wiele z niego wynieśliśmy i niejedna osoba naprawdę zmieniła swoje nawyki – nie tylko żywieniowe, bo bycie eko to też recykling, alternatywne źródła energii, prawa zwierząt, wegetarianizm. Można to mnożyć i mnożyć. A od bycia eko już bardzo blisko do aktualnego numeru 1, czyli…

eko eko eko2

Fit i zdrowie

Dużo ćwicz, dobrze jedz! Oczywiście nie jest to jedyna rzecz, która aktualnie jest na czasie, ale chyba każdy przyzna, że tzw. fit style life zawładnął reklamami, menu w restauracjach, Instagramem. Każda szanująca się korporacja oferuje pracownikom multisporty, siłownie przeżywają oblężenie i prawie każdy z nas ma profesjonalne buty do biegania. Produkty spożywcze musiały zmienić swoje składy, bo dociekliwi konsumenci nie chcą już cukru i konserwantów. Królują diety gluten-free, a mleko bez laktozy znajdziesz bez problemu wszędzie, a nie tylko w sklepach z zdrową, organiczną żywnością.

fit fit2 20120724_CC_Olympia_268,5x128_Final.indd fit

Przyszłość?

Jaki mody czekają na nas tuż za rogiem? Tak naprawdę nie wiadomo, bo mimo pracy wielu tęgich głów i tworzenia z dużym wyprzedzeniem trendbooków świat internetu i social mediów sprawił, że prawdziwy trend może narodzić się niespodziewanie i zdominować to, co profesjonaliści zajmujący się trendwatchingiem prognozowali od miesięcy. Dziś na pewno w modzie jest mobilność. Już od dawna istnieją aplikacje jedynie na smartfony – Snapchat, Instagram, nikogo nie dziwi mobilna bankowość czy zakupy w sklepach internetowych z poziomu komórki robione w podróży. My też jesteśmy coraz bardziej mobilni i nie przywiązujemy się już tak do miejsc i rzeczy. Przemieszczamy się, zmieniamy miejsce zamieszkania. Czy  zmierzamy w tym kierunku również na innych płaszczyznach? Przekonamy się pewnie już niebawem.