IKEA “uczłowiecza się” dla swoich klientów

Wszyscy mniej lub bardziej kojarzymy reklamy produktów IKEA. Zazwyczaj są to zdjęcia gotowych aranżacji, które kuszą kolorami i wielością niesamowitych rozwiązań. Ale czy zwróciliście kiedyś uwagę, że na materiałach reklamowych tej wielkiej marki nie pojawiają się ludzie? IKEA postanowiła to zmienić i ocieplić swój wizerunek poprzez nawiązanie do znanego ulicznego artysty/aktywisty o pseudonimie Banksy.

Prace Banksy’ego pojawiają się w różnych miejscach na świecie i tematyką nawiązują do aktualnych problemów społecznych. Na jednej ze swoich prac autor wykorzystał markę IKEA, a w swoim oświadczeniu głosił: “Nie możemy niczego zrobić, aby zmienić świat, póki kapitalizm się kruszy. W międzyczasie wszyscy powinniśmy iść na zakupy po to, by się pocieszyć”.

Oto przykłady prac Banksy’ego:

Za takie dzieło ktoś mógłby się obrazić, ale nie IKEA. Szwedzki koncern postanowił wykorzystać to na swoją korzyść zatrudniając innego ulicznego artystę, który dzięki charakterystycznemu stylowi tchnął życie w reklamy produktów IKEA. Co ciekawe firma nie obawia, że Banksy upomni się o zapłatę za wykorzystanie jego pomysłów, ponieważ oznacza to wielki coming out tajemniczego artysty.

Poniżej efekt jego prac. Podoba się Wam?