Jak zadedykowano nam to – co nasze


Posługując się tym plakatem chcę tylko przypomnieć jak wiele firm lubi zwracać się bezpośrednio do konsumentów, a jeśli jeszcze można uderzyć w czuły punkt narodu, jakim u nas jest patriotyzm, to sukces gwarantowany.
Po prawie trzech latach, odkąd Sobieski zwrócił uwagę na zasługi Polaków w światowym procesie tworzenia wódki, kolejna firma produkująca najbardziej polski alkohol zdecydowała się oddać nam co nasze i poprowadzić projekt – „Absolut Polakom”.

Watro zwrócić uwagę, że Absolut – bo o nim mowa – nie poszedł na łatwiznę i nie zlecił tego swoim grafikom.
Twórcą tego dzieła (bo moim zdaniem to wykracza znacznie poza granice zwykłej etykiety) jest nie kto inny, a Polak – Paweł Kozłowski vel. Swanski, który sam siebie opisuje jako Warszawskiego artystę, projektanta i ilustratora. https://www.facebook.com/pages/Swanski/142326859176710?fref=ts

Na butelce znajdziemy ładnie zaaranżowane i znane nam motywy, poczynając od husarskich skrzydeł, a na Wałęsowskim geście zwycięstwa kończąc. To wszystko przyprawione naszymi barwami narodowymi (swoją drogą świetnie współgrającymi z innymi kolorami użytymi na etykiecie) daje naprawdę świetny efekt.

Jest tylko jedno ale.
Na zdjęciach butelka niestety nie prezentuje się tak ładnie jak w rzeczywistości.
Zdjęcie nie jest w stanie oddać trójwymiarowości którą uzyskano poprzez nałożenie jednych elementów na pierwszym planie, a następnych od wewnątrz butelki.
Najważniejsze jednak, że dzięki takim zabiegom (można by było je uznać za stricte PR’owe) wzrośnie sprzedaż.
W końcu kto się nie pokusi o to by, np. tak jak u nas dziś w Poznaniu świętować rocznicę Powstania Wielkopolskiego, bawiąc się w towarzystwie znajomych i butelki „Absolut Polakom” zmieniając przy tym stare, martyrologiczne podejście do patriotyzmu.