Kaczki w fontannie i lodówki na ubrania – reklama według Adidasa

Gumowe kaczuszki w fontannie, śmietniki zawieszone kilka metrów nad ziemią oraz billboard obsadzony pnączami to tylko niektóre z wielu pomysłowych reklam Adidasa. Specjalnie dla naszych czytelników przygotowaliśmy zestawienie pięciu najbardziej oryginalnych kampanii tej firmy.

1. Znany piłkarz na moście

Przed rozpoczęciem Mistrzostw Świata FIFA 2006 ruszyła widowiskowa kampania reklamowa Adidasa, promowana sloganem „Imposiible is nothing”. Jednym z jej elementów był olbrzymi billboard z efektownym zdjęciem piłkarza, który rozpięto nad autostradą w Monachium.

Fotografia przedstawiała brawurowy skok niemieckiego bramkarza – Olivera Kahna, zakończony przechwyceniem piłki. Ciało sportowca było rozpięte w poprzek autostrady tworząc rodzaj bramy, pod którą przejeżdżali kierowcy powracający z lotniska. Dzięki przymocowaniu billboardu do konstrukcji mostu udało się ominąć niemieckie prawo, które zakazuje umieszczania tego typu reklam na autostradzie.

2. Adidasy z kwiatów i pnączy

Swego czasu Adidas promował ekologiczne produkty z nowej, zielonej linii. Dzięki niekonwencjonalnej kampanii reklamowej firma chciała przekonać konsumentów, że odzież oraz obuwie opatrzone charakterystycznym logo są przyjazne środowisku. W ekologicznej linii produktów znalazły się między innymi koszulki wykonane z bambusa, bawełny, soi, konopi, nasion słonecznika i łusek ryżu oraz buty zrobione z plastikowych butelek poddanych recyklingowi.

Do promocji powyższych produktów wykorzystano niestandardowe formy reklamy, które miały zaakcentować troskę Adidasa o środowisko. Jednym z najciekawszych pomysłów było stworzenie „żywego” billboardu. Przy ruchliwej ulicy wydzielono białą płaszczyzną, którą wypełnił obraz buta z charakterystycznymi paskami. Nie byłoby w tym nic innowacyjnego, gdyby nie to, że do stworzenia tej reklamy wykorzystano niemal wyłącznie rośliny. Poszczególne partie adidasa były wypełnione przez różnokolorowe kwiaty, niewielkie krzewy oraz pnącza. Trójwymiarowa instalacja przypominała miniaturowy ogród urządzony na pionowej płaszczyźnie.

3. Podniebne kosze na śmieci

Paryżanie chcący pozbyć się zbędnych śmieci byli bardzo zaskoczeni, gdy zauważyli, że kosze wiszą kilka metrów nad ziemią. Wrzucić odpady do kubełków mogli jedynie zawodowi koszykarze lub… przechodnie wyposażeni w buty z najnowszej kolekcji Adidasa. Autorami tego pomysłu byli pracownicy francuskiej agencji reklamowej, którzy realizowali kampanię promocyjną nowoczesnej linii obuwia do gry w koszykówkę.

4. Kaczki w kopenhaskiej fontannie

Niebieskie kaczki Adidasa to świetny przykład zastosowania marketingu partyzanckiego do reklamy nowo otwartego sklepu. W ramach promocji wrzucono do kopenhaskiej fontanny gumowe zabawki. Na każdej z nich umieszczono napis: „wypłynęłam zbyt daleko, pomóż mi wrócić do domu” oraz namiary na sklep Adidasa. Każdy, kto odniósł kaczuszkę pod wskazany adres dostawał promocyjną koszulkę. Przy okazji odbierania nagrody ludzie poznawali asortyment oraz kupowali produkty.

5. Lodówki na buty

W kolumbijskich sklepach Adidasa, pomiędzy regałami i wieszakami, stanęły lodówki wypełnione butami oraz koszulkami. W ten osobliwy sposób promowano nową linię odzieży, wyprodukowanej w technologii Cool Climate. Specjalnie zaprojektowane koszulki oraz adidasy miały zapewniać świeżość wszystkim miłośnikom biegania.