Kampania teaserowa Apple – miał nie wiedzieć nikt, a grzmi cały świat!

Reklama teaserowa to pojęcie wywodzące się z języka angielskiego (ang. tease) i oznacza droczenie się, drażnienie, docinanie. Reklama ta powinna składać się z etapów. Pierwszym i najważniejszym jest zainteresowanie odbiorcy, zaciekawienie go, pobudzenie zmysłów i nakłonienie do dalszego myślenia, w skrócie wprowadzenie odbiorcy w swego rodzaju grę. Teaser musi być oryginalny i budować napięcie tak, aby konsument chciał wiedzieć więcej i czekał na finał tej bajki, a finałem tej bajki jest podanie komunikatu właściwego. Intrygujący, niedający nam spokoju case staje się jasny, klarowny i zapada głęboko w pamięć.

Tym sposobem chciałabym odnieść się do firmy Apple, która dosłownie dwa dni temu rozesłała zaproszenia na medialny event. Odbędzie się on 23 października w California Theatre  w San Jose. Rzecz jasna amerykańska korporacja nie zdradziła czym mają zamiar się pochwalić, jednak hasło „We’ve got a little more to show you” od razu kieruje nas na iPada mini, który jest taki little.:) Internet huczy, wszyscy są pewni, że już za cztery dni Tim Cook zaprezentuje to małe cacko o przekątnej 7,85 cali. Teoretycznie miał nie wiedzieć nikt, a wiedzą wszyscy. Ciekawe co się stanie, jak się okaże, że wszystkie spekulacje były błędne, a Apple zaskoczy nas zupełnie czymś innym, to dopiero będzie burza i udana kampania teaserowa.

Mówiąc o teaserze warto przypomnieć o genialnej kampanii piwa Dog in the Fog, która zdobyła nagrodę w konkursie Effie. Ludzie spacerowali po ulicy ze smyczami ale uwaga bez psów! O tajemniczym zjawisku mówiono nawet w poważnych programach telewizyjnych. W tym wypadku buzz marketing zadziałał rewelacyjnie i efektownie!

Tego roku Lidl zdecydowanie dał czadu. Widząc billboardy Pascala i Okrasy z minami wojowników, spoty reklamowe, tudzież radiowe: „Karol Okrasa przeprasza Pascala Brodnickiego za nazwanie go francuską bagietką” wszyscy zastanawiali się jaki program telewizyjny ruszy 3o lipca, a tu miłe zaskoczenie –  kampania reklamowa Lidl Polska.