Knorra pomysł na…reklamę

Sosy oraz zupki z proszku Knorra są już znane niemal na całym świecie. Wszyscy wiedzą, że można je przyrządzić szybko i bez zbędnego wysiłku. Jeszcze do niedawna większość osób sądziła, że produkty z proszku są niezdrowe, ponieważ zawierają ogromne ilości barwników oraz konserwantów. Z czasem negatywna opinia o błyskawicznych zupkach zaczęła niszczyć pozytywny wizerunek marki, dlatego Knorr postanowił zmienić skład swoich produktów. Najważniejszym zadaniem było jednak przekonanie klientów, że zupki z proszku mogą być jednym z elementów zdrowej, bogatej w zioła i warzywa diety. Świetnym sposobem na polepszenie wizerunku marki okazała się być kampania ambientowa, która objęła swoim zasięgiem cały Wiedeń.

Dobry smak? Naturalnie!

 

Celem kampanii było wypromowanie zupek Knorra jako zdrowych i smacznych produktów. Praktyczną realizacją tego założenia było stworzenie nośnego hasła – „Guter Geschmack ist unsere Natur” („Dobry smak leży w naszej naturze”). Pracownicy agencji reklamowej nanosili slogan oraz logo Knorra na pasy dla pieszych przy pomocy maszyn czyszczących. Powyższe hasło reklamowe stało się swoistym mottem do dalszych, o wiele bardziej widowiskowych akcji ambientowych…

Ziołowy ogródek Knorra

 

Pewnej nocy ulice Wiednia zostały opanowane przez grupę partyzantów. Efektem ich konspiracyjnych działań była prawdziwa inwazja ziół, które w ciągu kilku godzin opanowały całe miasto. Liście bazylii, szczypiorku i rozmarynu pokryły znaki drogowe, stacje metra oraz elewacje budynków. W ciągu jednej nocy stolica Austrii zamieniła się w ziołowy ogródek Knorra.

Upominki dla przechodniów

 

Akcja wzbudziła sympatię oraz zainteresowanie przechodniów. Wiele osób czekających na metro umilało sobie czas oglądaniem dorodnych ziół w srebrnych doniczkach z logo Knorra. Aromatyczne rośliny kusiły też spacerowiczów, którzy niejednokrotnie zabierali ze sobą oryginalne upominki, by wzbogacić nimi obiad lub upiększyć parapet. Roślinna akcja Knorra przekonała wielu Austriaków, że zupki z proszku nie muszą składać się wyłącznie z niezdrowych konserwantów. Dzięki wykorzystaniu doniczek z aromatycznymi ziołami marka zaczęła być wreszcie kojarzona ze zdrowym i smacznym jedzeniem.

Tureckie klepsydry

 

To nie jedyny przykład kampanii ambientowej promującej zupki błyskawiczne Knorra. Przy okazji niekonwencjonalnych akcji na wiedeńskich ulicach warto wspomnieć także o ziołowo-warzywnych klepsydrach, które reklamowały dania instant w Turcji.

Celem kampanii było zachęcenie studentów do zakupu błyskawicznych zupek. Młodych ludzi kuszono możliwością przygotowania zdrowego posiłku w ciągu zaledwie jednej minuty. W ramach akcji ambientowej na uczelnianych korytarzach oraz w szkolnych ogródkach poustawiano duże klepsydry z zielonym płynem w środku. Studenci mogli bez przeszkód obserwować działanie specjalnie wyprodukowanych zegarów, z których każdy odmierzał długość trwania minuty – tyle bowiem wystarczy na przygotowanie zupki z proszku Knorra. Po upływie sześćdziesięciu sekund zielony płyn przelewał się w klepsydrze sygnalizując, że danie jest już gotowe. Niekonwencjonalna akcja Knorra cieszyła się dużym zainteresowaniem studentów oraz znacząco wpłynęła na rozpoznawalność marki wśród młodych ludzi.