Kobieto, nie czekaj na księcia

Kobieta w reklamie. Pierwsze skojarzenia? Wywabia plamy, gotuje obiad, kupuje słodycze dla dzieci, a reszcie rodziny i znajomym poleca leki bez recepty. Na szczęście coraz więcej kampanii udowadnia, że nie tak to musi wyglądać.


Chyba wszyscy słyszeli już o akcji „Real Beauty Sketches” Dove, z której filmik w zeszłym roku zalewał nasze newsfeedy i branżowe portale. Niedawno głośno zrobiło się także o spocie innej marki kosmetycznej. Pantene w swojej reklamie zwróciło uwagę na inny temat istotny dla płci pięknej, a mianowicie – na stereotypowe postrzeganie kobiet w miejscu pracy.

Jednak ciekawe pomysły mają nie tylko światowi giganci. Przykład? Chociażby niedawna kampania Mercy Academy. „Nie jesteś księżniczką”, „Nie czekaj na księcia”, „Życie to nie bajka” – właśnie na takie dość feministyczne hasła postawiła ta katolicka szkoła z Kentucky w USA. To niby żadna prawda objawiona, ale też z drugiej strony nie temat, o którym często i głośno się dyskutuje. W połączeniu z dość oszczędnymi, a jednocześnie od razu budzącymi jasne skojarzenia grafikami powstał naprawdę niezły koncept. Ciekawe tylko, jak na taką kampanię zareagowaliby ci, którzy tak gorąco rozprawiają ostatnio w Polsce o gender…