Koniec z chudzielcami w reklamach?

reklama_animacja

Jakiś czas temu nigeryjska zdobywczyni Oscara, Lupita Nyong’o powiedziała, że „europejskie standardy piękna to zaraza panująca na świecie”. Trudno nie zgodzić się ze słowami pięknej aktorki, bo w reklamach rzadko kiedy pojawiają się czarnoskóre lub pulchne kobiety. Ale widzę światełko w tunelu i szansę na zmianę. A najlepszym tego dowodem jest najnowsza reklama znanej sieciówki H&M.

W jesienno-zimowej kampanii H&M – #Ladylike – na próżno szukać głośnych nazwisk lub anorektycznie chudych modelek. W najnowszym spocie, który podbił serca tysięcy internautów na całym świecie, szwedzki potentat odzieżowy reklamuje kobiece piękno w różnych odsłonach.

W reklamie nie ma sztucznych biustów, pontonowych ust czy zapadniętych policzków. Klip opanowały kobiety, które kompletnie nie wpisują się w obowiązujące w świecie mody standardy piękna. Na potwierdzenie moich słów wystarczy wymienić kilka nazwisk i profesji występujących „modelek”. W spocie można dostrzec znaną feministkę Adwoa Aboah, bokserkę Fatimę Pinto, transpłciową modelkę Hari Hef i 72-letnią aktorkę Lauren Hutton.

To nie jedyna reklama w ostatnim czasie, która zrywa ze stereotypami na temat kobiet. Ostatnio pisaliśmy  o ciekawej (w końcu) reklamie tamponów i sesji zdjęciowej z udziałem gwiazd serialu „Dziewczyny”. Podoba wam się taki trend? Ja jestem zachwycona!