Kto kopiuje pomysły na swoją reklamę?

Pomysłowe kampanie reklamowe bywają wielokrotnie kopiowane. Ostatnim przykładem takiej sytuacji jest reklama Volvo „The Epic Split” z udziałem Jean Claude van Damme. Kto i w jaki sposób na tym korzysta?

Największym wygranym w tym przypadku jest firma Volvo, pomysłodawca i pierwszy wykonawca reklamy. Szybkie rozprzestrzenianie się filmu w Internecie za pośrednictwem portali społecznościowych spowodowało ogromny zasięg reklamy. Wzrost popularności wzbudził zainteresowanie wśród internautów oraz firm, które rozpoczęły przerabianie, a tym samym podtrzymanie popularności oryginału. Dzięki temu zyskały również marki, które w trafny sposób stworzyło swoją wersję The Epic Split docierając tym samym do znacznej grupy odbiorców opierając się na fejmie van Damme w szpagacie. Poniżej przedstawiamy kilka przykładów brandów chcących wypromować się na pomyśle Volvo. Sami oceńcie, która z poniższych parodii jest najlepsza i czy faktycznie warto. Może kolejne pomysły to już tylko słabe podróbki oryginału?

1. Groszek Bonduelle jadący na puszce kukurydzy oraz groszku.

Groszek Van Damme

2. Firma Tic-Tac do całości dorzuciła żart oraz kilku bohaterów.

Tic Tac van Damme

3. Orange było jedną z pierwszych firm, które sparodiowały reklamę Volvo. Serce w swoim stylu zaprezentowało szpagat Van Damma

Serce van Damme

4. Oczywiście w całej serii nie mogło zabraknąć Henia sunącego na swoich wózkach na tle sklepu Tesco.

Henio van Damme

5. Tradycyjnie Coca-Cola wykorzystała wizerunek Św. Mikołaja oraz znanych już z wielu reklam świątecznych ciężarówek. W ręku mu brakuje już tylko puszki Coca-Coli 🙂

Coca Cola van Damme

Oczywiście nie tylko marki parodiowały reklamę Volvo. W sieci pojawiła się cała masa przeróbek poczynań Van Damma. Poniżej przedstawiamy kilka z nich, które także przyczyniły się do rozpowszechniania pomysłu w sieci.

Jedna z najbardziej znanych przeróbek zwłaszcza na terenie naszego kraju. W roli głównej nikt inny
jak On – nie trzeba przedstawiać 😉

1. Jak to już zostało chyba przyjęte zawsze przynajmniej jedna parodia musi pochodzić od naszych wschodnich sąsiadów.


2. W całości nie mogło zabraknąć celebryty znanego z “nietypowych” reklam polskiego banku. W roli głównej Szymon Majewski

3. Ostatnim bohaterem naszych propozycji jest Jenko.

Faktem pozostaje jednak to, że wszyscy pamiętają kto był pierwotnym twórcą inspiracji innych firm – i tu należą się ogromne gratulacje Volvo. Enjoy!