Lenor – reklamy z kwiatami w tle

Z czym kojarzą Wam się reklamy płynów do płukania tkanin? Z wirującym bębnem pralki pełnej kolorowych ciuchów czy praniem rozwieszonym na sznurkach? A może z panią domu, która rozpacza nad plamą na ulubionej sukience? Reklamy płynów i proszków do prania są często pisane według tradycyjnego scenariusza, którego stałymi elementami są: gospodyni, brudna tkanina i pralka. Czasami, dla odmiany w centrum uwagi znajduje się puszysty i pachnący sweter z wełny.

Przeciwieństwem nudnych kampanii promocyjnych są reklamy Lenora. Sugestywne, ciekawe i skuteczne – oto trzy słowa, które najlepiej określają partyzanckie metody promowania płynu do płukania tkanin o zapachu kwiatów. Zobaczcie zresztą sami!

Modelki wśród kwiatów

 

Kluczem do zrealizowania jednej z najciekawszych kampanii partyzanckiej Lenora było znalezienie odpowiedzi na pytanie: dla kogo przeznaczony jest nowy płyn do płukania tkanin? W tym przypadku główną grupą docelową byli ludzie, którzy kochają zapach kwiatów. Nie od dziś wiadomo, że miłośnicy roślin często odwiedzają kwiaciarnie, dlatego to właśnie w nich promowano aromatyczny płyn Lenora. Preparat do zmiękczania tkanin był reklamowany także za pośrednictwem firm dostarczających kwiaty pod wskazany adres.

Kampania partyzancka Lenora w Bukareszcie bazowała na ciekawym pomyśle, którego realizacja nie wymagała wcale dużych nakładów pieniężnych. Wystarczyło jedynie wyprodukować kolorowe folie z wizerunkiem modelek, promujących nowe zapachy płynów do tkanin Lenora. Wielobarwne opakowania zostały dostarczone do kwiaciarni, gdzie zastąpiły papier, w który zawija się bukiety. Wiązanki przystrojone ozdobną folią przykuwały wzrok nadrukiem kobiecych twarzy, otulonych płatkami kwiatów. Warto dodać, że na promocyjnych opakowaniach znalazły się zdjęcia tych samych modelek, które uśmiechały się z buteleczek nowych płynów do płukania tkanin. Najbardziej zauważalne w kampanii partyzanckiej były twarze szczęśliwych kobiet, wyraziste kolory oraz piękne i prawdziwe (!) kwiaty. Nic dziwnego, że taki przekaz wzbudził zainteresowanie grupy docelowej Lenora.

Butle z płynem do tkanin zamiast wazonów

 

Pomysł promowania aromatycznego płynu w kwiaciarniach sprawdził się również w innych regionach Rumunii. Zrezygnowano jedynie  z zawijania kwiatów w folie z nadrukiem Lenora. Zamiast nich w kwiaciarniach stanęły duże butle po płynie do płukania tkanin, z których wystawały kolorowe główki kwiatów. Nietypowe wazony już z daleka zwracały uwagę przechodniów przemierzających najbardziej ruchliwe ulice. Połączenie butli z płynem do tkanin i kwiatów od razu budowało skojarzenia z przyjemnym zapachem produktu i zachęcało do przetestowania Lenora. O pozytywnym odbiorze kampanii ambientowej z Rumunii świadczy choćby fakt, że 85% przechodniów, których poproszono o dokonanie oceny akcji w skali od 1 do 5 przyznało Lenorowi „czwórkę”. Reklama w kwiaciarni  jest świetnym przykładem na to, że można wypromować płyn do płukania nie epatując przy tym widokiem poplamionych tkanin.