Mądrzy krytykują, głupi kreują… Czyli kampania Diesla „Be Stupid”

„Bądź mądry” te dwa słowa rodzice wpajali nam od dzieciństwa. Światowa marka Diesel kilka lat temu wypuściła kampanię „Be stupid” uzasadniając, że to jest właśnie ich filozofia. Dziwne? Może i tak, ale na szczęście wytłumaczyli to swoim konsumentom w całkiem rozsądny (jak na głupią filozofię:)) sposób. Poniższe zdania pomogły przepędzić moje wątpliwości, ciekawe jak będzie z Wami.

Diesel Stupid Philosophy

Like balloons, we are filled with hopes and dreams. But. Over time a single sentence creeps into our lives. Don’t be stupid. It’s the crusher of possibility. It’s the worlds greatest deflator. The world is full of smart people. Doing all kind of smart things… Thats smart.

Well, we’re with stupid. Stupid is the relentless pursuit of a regret free life. Smart may have the brains…

but stupid has the balls. The smart might recognize things for how they are. The stupid see things for how they could be. Smart critiques. Stupid creates. The fact is if we didnt have stupid thoughts wed have no interesting thoughts at all. Smart may have the plans… but stupid has the stories.

Smart may have the authority but stupid has one hell of a hangover. Its not smart to take risks… Its stupid.

To be stupid is to be brave. The stupid isnt afraid to fail. The stupid know there are worse things than failure… like not even trying.

Smart had one good idea, and that idea was stupid. You can’t outsmart stupid. So don’t even try. Remember only stupid can be truly brilliant. ( Source from Diesel )

Czytając to kilka razy dotarło do mnie jak prawdziwe są te słowa. Świat faktycznie pełen jest mądrych i rozsądnych ludzi, ale świat ten należy do tych odważnych i wolnych, do ludzi którzy nie boją się porażek – według Diesla głupich. „Mądrzy mają mózg, za to głupi jaja”. Ci pierwsi widzą rzeczy jakimi są, krytykują i mają plany. Głupi, zaś widzą rzeczy jakimi mogą być, tworzą i mają swoje historie. Według Diesla tylko głupota może być prawdziwie piękna…

Kampania ta posiadała ponad 100 różnych kreacji. Plakaty, billboardy, spoty reklamowe, katalogi, strona internetowa dosłownie wszystko. Oczywistym było, że spotka się również z dużym sprzeciwem władz – instytucja nadzorująca przestrzeganie Brytyjskiego Kodeksu Reklamowego zablokowała ją na terenie wysp, tłumacząc, że hasła te mogą nakłaniać dzieci do robienia nieodpowiedzialnych rzeczy.
Całe szczęście została również doceniona i nagrodzona na Grand Prix Lion za najlepszą kreację outdoorową 2010 roku.