Najpopularniejsze filmy wirusowe ubiegłego tygodnia IV

No i doczekaliśmy się kolejnego rankingu najpopularniejszych filmów wirusowych. Na 5 najpopularniejszych filmów na całym świecie tym razem po raz pierwszy wszystkie okazały się produkcjami reklamowymi. Zaczynając na teledysku, przez karmę dla psów, kończąc na konsoli do gier promowanej przez dziewczynę w stringach wszystkie pomysły na promocję okazały się hitem. Co warte odnotowania w jednym zestawieniu znalazł się dwa razy Microsoft, który w ostatnich miesiącach jest bardzo aktywny jeżeli chodzi o wszelkiego typu niestandardowe formy promocji w zakresie XBOX’a, oraz swojej wyszukiwarki BING.

1. OK Go i maszyna Goldberga

Rokowy zespół OK Go (znany głównie z przeboju “Here It Goes Again“) wydał w ostatni poniedziałek swój nowy teledysk. Zaledwie niespełna 4 dni wystarczyły by został obejrzany ponad 3 400 000 razy. Całość trwająca niespełna 4 minuty została nakręcona w jednym ujęciu i demonstruje dość pokażnych rozmiarów i skomplikowaną Maszynę Goldberga.

2. Reebok i Chuck Liddell na siłowni

Trzeba mieć ogromną odwagę by w promocji swojego produktu postawić na tak odważny materiał. Sam szczerze wątpię by w najbliższym czasie któraś z polskich marek zdecydowała się na tak odważny krok. Klip pokazuje dom Chuck’a Liddella, w którym to on sam wraz ze swoją dziewczyną ćwiczą w siłowni. I pewnie nie byłoby w tym nic złego gdyby nie to, że oboje nie mają na sobie niczego poza butami. Wideo odniosło ogromny sukces i dzięki internautom pojawiło się w sieci mnóstwo kopii filmu.

3. Psy Pedigree

Pedigree by wypromować swoją karmę dla psów w Kanadzie także posłużyło się filmem wirusowym. Materiał został nakręcony z wykorzystaniem superszybkiej kamery – Vision Research Phantom, która posiada możliwość filmowania w jakości HD od 1 do 1,000 fps. Film odkąd pojawił się w sieci obejrzano ponad 700 000 razy.

4.

Jeżeli marzeniem zapalonych graczy jest naga dziewczyna siedząca przed nimi na krześle i grająca w ich XBOX’a to Microsoft postanowił spełnić ich marzenie. Osoba występująca przed kamerą to Coralie Teraiefa modelka uwielbiająca grę na Xbox’ie. Choć oficjalnie film ten nie jest częścią kampanii Microsoftu to mam wrażenie, że to jednak działanie na zamówienie firmy z Redmond.

5. Halo – trailer gry

Już 3 maja światło dzienne ujrzy wersja beta kolejnej produkcji icrosoftu skierowanej na XBOXa – Halo Reach. Już teraz jednak w sieci dostępny jest trailer gry, który obejrzano w ciągu zaledwie jednej doby ponad 340 000 razy.