Nokia stworzyła największy drogowskaz na świecie

Głównym problemem przed, którym stanęli pomysłodawcy akcji była zmiana świadomości konsumentów. Marka i telefony Nokii niestety nie kojarzą się z nawigacją, a ich użytkownicy rzadko korzystają z możliwości jakie trzymają w dłoni. Głównym celem stało się zachęcenie ludzi do korzystania z usług jakie posiadają w swoich słuchawkach.

Nawigacja powszechnie odbierana jest także jako narzędzie służące do wytyczenia trasy z punku A do punktu B. Nokia chce jednak uspołecznić swoje narzędzie, chce by stało się kanałem służącym do wymiany informacji o swoich ulubionych miejscach, lokalach czy wspomnieniach.

W okolicach Tower Bridge w Londynie Nokia postawiła na dwa tygodnie interaktywną instalację, która była zawieszonym w powietrzu drogowskazem. Całość ważyła 60 ton i była zawieszona na wysokości 50 metrów. Gdyby chcieć przyrównać długość do któregoś z samochodów to byłyby to cztery wiszące autobusy.

Wskazówka obracała się o 360 stopni wokół własnej osi wskazując wybrane obiekty znajdujące się na całym globie wraz z dystansem jaki trzeba pokonać by do nich dotrzeć. Osoby znajdujące się w pobliżu mogły także za pomocą swoich telefonów ‚zapytać o drogę’ i otrzymać odpowiedź na interaktywnym wiszącym ekranie.

W sieci znajdował się także podgląd nawigacji z kamer zawieszonych wokół instalacji. Każdy mógł na mapie oznaczyć interesujące punkty do których powinna zostać wskazana droga.