Ona potrafi. A Ty?

reklama

Styczeń to czas, gdy nagle na siłowniach, zajęciach fitness i basenach robi się podejrzanie tłoczno. Wszystko przez pułapkę noworocznych postanowień. Też obiecaliście sobie, że teraz to już naprawdę i na 100% będziecie bardziej fit?

Ja tak (znowu!) i właśnie dlatego wczoraj wieczorową porą wybrałam się na basen. Odliczając kolejne długości zauważyłam co najmniej kilka osób niepewnie tłoczących się przy brzegu i próbujących zasłonić jak najwięcej niedoskonałego w ich mniemaniu ciała. To przypomniało mi zrealizowaną na zlecenie Sport England kampanię „This girl can”. Co prawda wystartowała ona na początku 2015 r., ale nie traci aktualności.

Jej celem było zachęcenie kobiet do aktywności fizycznej. Pomyślicie pewnie, że to nic nowego, że takich akcji były już setki. Ta jednak szczególnie zapadła mi w pamięć, bo wyróżnia ją to, jaką barierę twórcy chcieli przełamać. Chodziło o wstyd. Z przeprowadzonych badań wynika bowiem, że trzy czwarte Brytyjek chciałoby częściej się ruszać, ale wiele z nich powstrzymuje obawa przed tym, jak zareaguje otoczenie, gdy pokażą się w stroju fitnessowym odsłaniającym pewne niedoskonałości sylwetki (legginsy są bezlitosne!), zaprezentują raczej amatorski poziom sportowych umiejętności czy czerwoną z wysiłku twarz i tak dalej… Krótko mówiąc – nie będą wyglądać na treningu tak dobrze, jak Ewa Chodakowska czy Ania Lewandowska.

Jak więc twórcy kampanii „This girl can” postanowili przekonać kobiety do tego, że to wszystko nie ma znaczenia? Rzućcie okiem na spot i kilka grafik.

Pakujecie się już na siłownię 😉 ?


thisgirlcan1 thisgirlcan2 This Girl Can thisgirlcan4 
thisgirlcan6 thisgirlcan7thisgirlcan5