Oryginalne, intrygujące, a zarazem przykuwające uwagę kampanie reklamowe Durexa.

Durability, Responibility, Excellence” mówi Wam to coś? To nic innego jak trzy claimy, na podstawie których utworzono nazwę firmy Durex. Pod tym hasłem kryje się największy producent prezerwatyw. Marka ta istnieje od 1929 roku ze swoją siedzibą w Londynie.

Prezerwatywy są w Polsce powszechnie używane, jednak ciągle towarzyszy im poczucie, że to temat tabu. Co za tym idzie stanowią one bardzo trudny produkt do reklamowania. Dla większości polskiego społeczeństwa jest to ciągle produkt bardzo wstydliwy o którym nie powinno się nawet mówić. Poprzeczka dla marketingowców stoi bardzo wysoko. Strategia marketingowa musi być oryginalna i różnorodna.

Kilka ciekawostek na temat prezerwatyw:

– Używane są już ponad od 5 tys. lat. Ich pierwszymi użytkownikami byli starożytni Egipcjanie.

– Słowo „condom” pochodzi od łacińskiego słowa „naczynie”, ale także wywodzi się od nazwiska nadwornego lekarza króla Karola II, który wytwarzał prezerwatywy ze zwierzęcych jelit.

– Durex dziennie produkuje około 2 milionów prezerwatyw w swoich 17 fabrykach rozrzuconych po całym świecie.

– Prezerwatywa Durex może udźwignąć ciężar 7 kg oraz pomieścić 40 l powietrza.

A teraz czas na kilka genialnych kampanii Durexa i dowód na to jak dobrze dział marketingu radzi sobie ze swoim „piętnem”. Reklamy te w większości są bardzo stare, ale wciąż aktualne i krążą po sieci jak wirus. Durex komunikuje się ze swoimi odbiorcami w bardzo subtelny i niebezpośredni sposób nakłaniając ich do myślenia. Kampanie te nie są ani niesmaczne, ani wulgarne, jednak często dość kontrowersyjne i jednocześnie zabawne.