Plejada gwiazd brytyjskiego kina w świątecznym spocie Burberry

Reklama_animacja

Początek listopada od kilku lat stoi pod znakiem premier reklam Bożonarodzeniowych.  W tym roku jedną z pierwszych marek, która udostępniła w sieci świąteczny spot (i przy okazji uczciła 160 lat działalności) jest Burberry. Trzeba przyznać, że zrobiła to z przytupem – na nieco ponad 3,5-minutowym filmie widoczne są największe filmowe gwiazdy młodego pokolenia.

W najnowszym klipie Burberry skupiono się na historii firmy. W rolę założyciela, Thomasa Burberry, wcielił się aktor Domhall Gleeson, znany z takich filmów jak „Zjawa”, „Star Wars” czy „Ex-machina. Oprócz Gleesona w klipie pojawili się m.in. Sienna Miller („G.I Joe”), Dominic West  („Chicago”, „Uśmiech Mona Lizy”) i Lily James („Kopciuszek”).

W spocie przypominano najważniejsze osiągnięcia marki Burberry, m.in. projektowanie ubrań dla brytyjskich żołnierzy w czasie I wojny światowej oraz tworzenie kreacji dla polarnika Ernesta Shackletona (w rej roli Dominic West) i pilotki Betty Kirby-Green (Lily James). Nie pominięto też relacji rodzinnych – w filmie pojawiają się wstawki z żoną Thomasa Burberry.

Scenariusz do „The Tale of Thomas Burberry” napisał nominowany do Oscara za „Most szpiegów” Mark Charman, a wyreżyserował Asif Kapadia (Oscar za „Amy” – dokument o życiu Amy Winehouse). Spot w skróconej wersji pojawi się przed seansami kinowymi.