Przestań pracować, chodź na drinka. Niezwykła reklama skierowana do ‚białych kołnierzyków’


Reklama coraz częściej wykracza poza pewne przyjęte standardy. Posługuje się nowymi środkami przekazu i nośnikami komunikatów. Reklamodawcy i agencje prześcigają się w pomysłach na to jak nieobalanie trafić do grupy docelowej i co ciekawe – coraz częściej w tym celu posługują się kampaniami o niedużym zasięgu bezpośrednim, trafiającymi początkowo do niewielkiej grupy osób. Wiedzą jednak, że jeżeli akcja będzie dobra to odbije się szerokim echem w sieci, co jednoznaczne będzie z tym, że o produkcie/usłudze może usłyszeć nawet cały świat.

I mamy na to kolejny przykład. Trudno jednoznacznie stwierdzić jak duże pieniądze wykorzystano na tą reklamę. Wydawać by się mogło, że nieduże w stosunku do tego jak wieść o niej rozniosła się w internecie (na dzień dzisiejszy prawie 2 miliony wyświetleń na YT).

Akcja „Stop Working. Start Drinking” skierowana była do tzw. białych kołnierzyków. Jak sami zobaczycie – pomysł był świetny, no bo jak trafić do osób pracujących 80 godzin tygodniowo, zamkniętych w swoich szklanych biurach na wysokich piętrach ekskluzywnego wieżowca? Na standardową reklamę, jakich jest mnóstwo nawet nie zwróciliby uwagi.

Producent wódki Ultimat Vodka stwierdził, że osobom spędzającym największą ilość czasu przed komputerem i na biznesowych spotkaniach potrzebna jest przerwa i zaprosił ich na drinka. Jak to zrobił? Zobaczcie sami 🙂