Reklama Allegro w centrum handlowym

Od niedawna w telewizji można oglądać filmiki promujące zakupy w serwisie Allegro. Zabawnym scenkom towarzyszą hasła, które wykazują wyższość robienia zakupów w Internecie nad tradycyjnym wyszukiwaniem produktów na sklepowych półkach. Slogany takie, jak: „nie rozbijaj się po markecie”, „nie pokazuj się w sklepach” czy „nie bujaj się po sklepach” mają w humorystyczny sposób zniechęcić do odwiedzania centrów handlowych. Unikanie sklepów ma uchronić klientów przed całą masą przykrych niespodzianek, jak choćby zniszczenie samochodu karniszem lub przypadkowe obnażenie piersi w przymierzalni. Spoty reklamowe Allegro cieszą się dużą popularnością i prawdopodobnie przyczynią się do wzrostu zysków serwisu. Nie wywołają jednak tak dużego poruszenia, jak niestandardowe formy reklamy serwisu aukcyjnego z 2007 roku…

Klienci w kurtkach konkurencji

 

Otwarcie Złotych Tarasów w Warszawie przyciągnęło tłumy żądnych okazji klientów. Nie wszyscy przybyli tu jednak po to, by skorzystać z promocji. 30 osób wynajętych przez agencję początkowo nie wyróżniało się w tłumie, lecz już po wejściu do marketu konsumenci nie mogli oderwać oczu od ich białych kurtek z żółtymi strzałkami. Co wzbudziło tak wielkie zainteresowanie przypadkowych ludzi? Przekorne hasło o takiej oto treści: „Wszystko co tu widzisz możesz kupić taniej na Allegro”.  Jakby tego było mało, przed centrum handlowym czekało kilka osób trzymających strzałki z identycznym napisem. Reklama Allegro docierała do wszystkich – tych, którzy buszowali po sklepach nowo otwartego centrum oraz klientów czekających przed wejściem do Złotych Tarasów. Niestandardowe działania promocyjne odbiły się echem również w mediach, czego efektem było choćby opublikowanie tekstu „Allegro kontra Złote Tarasy” przez Gazetę Wyborczą. Przede wszystkim jednak zwróciły uwagę konsumentów na atrakcyjne ceny w największym serwisie aukcyjnym. Akcja w Złotych Tarasach odniosła tak duży sukces, że została powtórzona w 36 innych centrach handlowych.

Tabliczki na witrynach sklepowych

 

Kolejnym etapem promocji marki było przymocowanie tabliczek z hasłem: „Tu już zamknięte, ale na Allegro otwarte 24h” do 2000 witryn sklepowych. Kluczem do sukcesu okazał się wybór odpowiedniego terminu przeprowadzenia akcji – był to najdłuższy weekend majowy od 20 lat! W ten oto sposób konsumenci sfrustrowani kilkudniowym zamknięciem sklepów uzyskali jasny komunikat, że serwis aukcyjny Allegro jest zawsze dostępny dla swoich klientów. Kluczem do osiągnięcia sukcesu stało się więc tym razem wykorzystanie niestandardowej formy reklamy we właściwym miejscu i czasie.

Promocja w wirtualnym reality show

 

Zadaniem uczestników AlleShow było wyposażenie mieszkania we wszystkie potrzebne sprzęty. Nie byłoby w tym pewnie nic niezwykłego, gdyby nie to, że jedyną możliwością urządzenia wnętrza było zrobienie zakupów na Allegro. AlleShow przeszło do historii nie tylko jako pierwsze w Polsce wirtualne reality show, ale również oryginalna i zarazem skuteczna forma reklamy serwisu aukcyjnego.

Rozgłos i uznanie

 

Niestandardowe działania promocyjne wzbudziły zainteresowanie mediów. Na temat akcji w centrach handlowych powstało kilka artykułów, a zdjęcie banerów z hasłem reklamowych znalazło się na serwisie JoeMonster.org i szybko stało się internetowym hitem. Wystarczy wspomnieć, że fotografię wykonaną przez przypadkowego przechodnia w ciągu tygodnia wyświetlono ponad 60 000 razy! Udaną kampanię nagrodzono Grand Prix Media Trendy 2008 oraz trzykrotnie wyróżniono.