Reklama niekonwencjonalna

Reklama niekonwencjonalna to świetny pomysł na wzbudzenie zainteresowania u grupy docelowej poprzez zabawę, dzięki której ludzie poznają zalety produktu. Promocja przy użyciu niestandardowych metod sprawdza się także wtedy, gdy przekaz ma trafić do bardzo wąskiej grupy osób lub specyficznego targetu. W dzisiejszym artykule omówimy 3 błyskotliwe kampanie, z których każda kierowana była do innej grupy docelowej. Przed nami innowacyjna reklama pokarmu dla psów, gra promująca opony oraz oryginalny sposób rekrutacji pracowników o wyjątkowych kwalifikacjach.

Nowatorska reklama dla…psów

Widok czworonoga jedzącego z apetytem ulubioną karmę wywołuje radość u większości miłośników psów. Każdy właściciel lubi sprawiać przyjemność swojemu pupilowi, podsuwając zabawki lub smakowite przysmaki, czasami jednak trafienie w psi gust nie jest wcale łatwe. Asortyment produktów dla zwierząt jest ogromny, a wybór najlepszej karmy to prawdziwe wyzwanie. O ile łatwiej by było podjąć decyzję, gdyby pies sam wybrał swój ulubiony przysmak?

Marzenie wielu miłośników czworonogów spełniło się wraz z rozpoczęciem kampanii karmy Naturia. W ramach promocji we wszystkich dużych sklepach zoologicznych puszczano nagranie dźwiękowe z komunikatem reklamowym. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że wszystkie psy żywiołowo reagowały na nazwę karmy. Ilekroć w radiu padało hasło „Naturia”, czworonogi widocznie się ożywiały, wywołując tym samym zdumienie i zainteresowanie swoich właścicieli. Tajemnica tkwiła oczywiście w nagraniu, w którym kilkukrotnie wykorzystywano częstotliwości niesłyszalne dla większości ludzi, lecz wywołujące reakcję u psów. Za każdym razem, gdy wymieniano nazwę karmy, odtwarzano też dźwięk podobny do psiego gwizdka. Dzięki temu nieświadomi niczego ludzie uwierzyli, że ich zwierzaki naprawdę uwielbiają przysmaki marki Naturia. Efektem tej niskobudżetowej kampanii było dwukrotnie większe zainteresowanie puszkami karmy oraz zwielokrotnienie zysków ze sprzedaży w bardzo krótkim czasie.

Rzut lotkami w oponę

Nie od dziś wiadomo, że kampanie bazujące na interakcji z odbiorcą przynoszą o wiele lepsze rezultaty od reklam, w których ludzie są jedynie biernymi obserwatorami. Przykładem wykorzystania tej formy promocji jest choćby niekonwencjonalna reklama wytrzymałych opon firmy Goodyear.

Aby w sugestywny sposób zademonstrować klientom wszystkie zalety nowego produktu stworzono darta, w którym funkcję tarczy pełniła prawdziwa opona. Ludzie zgromadzeni w poczekalniach firmowych sklepów mogli umilić sobie czas rzucając lotkami w nierówną, czarną tablicę. Dzięki temu w trakcie zabawy nabierali oni przekonania o niebywałej wytrzymałości nowych opon Goodyeara.

Reklama ukryta w walizce

Firma Supreme Security od zawsze miała problem z pozyskaniem wykwalifikowanych pracowników. Wysokie wymagania stawiane kandydatom spełniali przede wszystkim pracownicy straży granicznej oraz policjanci patrolujący lotniska. To właśnie do nich skierowano niezwykły komunikat informujący o rekrutacji.

Pracownicy firmy ochroniarskiej zapakowali do swoich walizek metalowe tabliczki z treścią ogłoszenia. Na pierwszy rzut oka komunikat był więc niewidoczny, wystarczyło jednak oddać bagaż do skanowania, by na ekranie strażnika pojawił się tekst z informacją o rekrutacji. Dzięki błyskotliwej kampanii udało się pozyskać ośmiu wysoko wykwalifikowanych pracowników w ciągu zaledwie dwóch miesięcy.