Reklamuj się na ulicy!

Gdzie najczęściej oglądamy reklamy? Odpowiedź nasuwa się od razu – w telewizji, prasie i Internecie. Tradycyjne sposoby docierania do odbiorcy skupiają się zwykle wokół największych mediów, a tymczasem jest wiele innych, skutecznych sposobów na wypromowanie produktu. Dzisiaj zajmiemy się dwoma z nich – reklamą na ulicy i w przestrzeni publicznej. Nie będą to jednak tradycyjne formy promocji na plakatach i  billboardach, lecz niekonwencjonalne realizacje, których nie sposób nie zauważyć.

Kartka zamiast kampanii

 

Prostota ma swój urok, a w przypadku reklamy może też przynosić wymierne korzyści. Przekonał się o tym kierownik Studia Vivianne oraz właściciel pewnego gabinetu stomatologicznego. Obydwaj postanowili wypromować swoje usługi w prosty, a zarazem niekonwencjonalny sposób. Pomimo maksymalnego ograniczenia wydatków na reklamę udało im się uzyskać pożądany efekt – przyciągnąć klientów na lekcję tańca oraz do gabinetu dentystycznego.

Kluczem do sukcesu okazało się w tym przypadku wypromowanie przedmiotów, które jednoznacznie kojarzyły się z oferowanymi usługami. Wystarczyło wystylizować plakat na różową sukienkę balecistki, by zadziałać na wyobraźnię dziewczynek marzących o karierze tancerki. W humorystycznej reklamie gabinetu dentystycznego wyeksponowano natomiast rzędy białych zębów. Wystarczyło jednak zerwać karteczkę z danymi kontaktowymi, by uzyskać sugestywny obraz ubytków wymagających interwencji stomatologa. Obydwie reklamy cieszyły się dużym zainteresowaniem przechodniów i trafiły do ogromnej liczby osób, które codziennie przemierzały ruchliwe ulice. A wszystko to udało się osiągnąć przy minimalnym nakładzie finansowym, który ograniczał się do wydrukowania plakatów i przyklejenia ich do słupów.

Kontener na samochód

 

Reklama uliczna nie sprowadza się jednak wyłącznie do montowania billboardów i przyklejania plakatów. Świetnym przykładem na niekonwencjonalną formę promocji w miejscu publicznym jest niemiecka reklama Volkswagena Polo. Producenci samochodu chcieli pokazać klientom, że ekologia odgrywa znaczącą rolę w polityce firmy. Aby to udowodnić stworzyli auto, które w 96% nadaje się do recyklingu. Choć idea ekologicznego samochodu jest interesująca, to przedstawienie jej klientom w sugestywny sposób było dużym wyzwaniem. Któż bowiem myśli o utylizacji auta podczas oglądania nowych samochodów w salonie?

Innowacyjnym pomysłem na wypromowanie Volkswagena było ustawienie na ulicy dużego kontenera z otworem w kształcie samochodu. Na niebieskim pojemniku umieszczono logo firmy oraz informację o tym, że auto niemal w całości nadaje się recyklingu. Nietrudno zgadnąć, że nietypowy przedmiot wzbudzał zainteresowanie przechodniów i równocześnie zwracał ich uwagę na ekologiczny aspekt posiadania Volkswagena Polo. Prawdziwym strzałem w dziesiątkę było jednak wyeksponowanie zalet auta w miejscu segregacji śmieci, które jest codziennie odwiedzane przez osoby dbające o ekologię.

Trup na lotnisku

 

Marketing partyzancki święci triumfy nie tylko na ulicy – areną działań reklamowych może być także miejsce odbioru bagażu na lotnisku. Poniżej prezentujemy bardzo oryginalny sposób na promocję iluzjonistycznego show…