Reklamy Axe w pięciu odsłonach

O reklamach dezodorantów Axe można by napisać książkę. Każda budzi mniejsze lub większe kontrowersje, a większość z nich bazuje na niekonwencjonalnych pomysłach promowania kosmetyków. Sukces marki jest w dużej mierze wynikiem stosowania niestandardowych akcji reklamowych, które dodatkowo wabią konsumentów (nie)wyszukanymi aluzjami do sfery seksualnej.

Na naszym blogu niejednokrotnie opisywaliśmy pomysłowe kampanie Axe. Wspominaliśmy między innymi o kalendarzu rozpiętym na ścianie kamienicy oraz filmie wirusowym zachęcającym do wspólnych kąpieli. Dzisiaj skupimy się na kolejnych pięciu niestandardowych metodach promowania zapachu dla mężczyzn. Oto one!

1. Siła symbolu

 

Piktogramy to jedne z najbardziej uniwersalnych form komunikacji międzyludzkiej. Są one zrozumiałe dla wszystkich – niezależnie od języka czy narodowości. Towarzyszą nam niemal na każdym kroku i ułatwiają poruszanie się po centrach handlowych, biurach oraz mieście. Najbardziej popularne piktogramy są stosowane do oznaczenia wyjść awaryjnych oraz toalet damskich i męskich. To właśnie one zostały nośnikami komunikatów reklamowych w kampanii Axe.

Pomysłodawcy niekonwencjonalnej reklamy udowodnili, że wystarczy dodać jeden szczegół, by odwrócić znaczenie piktogramów. Tabliczka z biegnącymi dziewczynami umieszczona za symbolem wychodzącego chłopaka oraz naklejka z kobietą wspinającą się po linie do sylwetki mężczyzny na drzwiach toalety – oto dwa proste sposoby na wzbogacenie uniwersalnych znaków o podtekst seksualny. Dzięki temu, że we wszystkich reklamach Axe największy akcent kładziony jest zawsze na atrakcyjność fizyczną, przekaz piktogramów jest oczywisty dla każdego odbiorcy.

2. Ręczniki z podtekstem

Reklama na ręczniku kąpielowym nie jest niczym nadzwyczajnym. Wiele firm promowało już w ten sposób swoje logo, jednak marka Axe wpadła na o wiele ciekawszy pomysł…

Na ręcznikach kąpielowych dla mężczyzn umieszczono realistyczne zdjęcia kobiecych dłoni lub nóg, pod którymi znajdował się symbol Axe. Wystarczyło tylko owinąć ciało ręcznikiem, by wywołać serię niedwuznacznych skojarzeń…

3. Oko w ścianie

 

Promocja kosmetyków Axe bazuje na przekonaniu, że kobiety nie są w stanie oprzeć się ponętnemu zapachowi kosmetyków. Dowodem na to miała być niekonwencjonalna reklama umieszczona w toalecie. Naklejka z kobiecym okiem na płytkach szokowała i śmieszyła, lecz przede wszystkim sugerowała, że panie są zdolne do wszystkiego, by tylko przebywać w obecności mężczyzny stosującego Axe.

4. Autobus pełen ponętnych kobiet

 

Innym pomysłem na skuszenie mężczyzn zapachem nowego dezodorantu było stworzenie imprezowego autobusu. Ulicami miast krążyły pojazdy obklejone sylwetkami atrakcyjnych kobiet, które zachęcały do przetestowania „efektu Axe”.

5. Kontrowersyjne plakaty

 

Pomysłodawcy kampanii reklamowej dezodorantu po raz kolejny udowodnili, że kontrowersyjne zdjęcia najlepiej przykuwają uwagę konsumentów. Miejsce atrakcyjnej modelki w kusym stroju zajęła tym razem zakonnica z klamerką na nosie. Kobieta, która normalnie nie wywoływałaby seksualnych skojarzeń jest tutaj kolejnym przykładem skuteczności dezodorantu zwiększającego atrakcyjność mężczyzn. A odbiorcy reklamy zyskali jasny przekaz, że Axe działa na wszystkie panie – niezależnie od ich przekonań religijnych.