Reklamy kremów Nivea

Nivea to jedna z najbardziej znanych marek w branży kosmetycznej. Pozytywne skojarzenia klientów oraz wysoka rozpoznawalność kremów w biało-niebieskich opakowaniach to efekt wzmożonej pracy chemików, dermatologów i… specjalistów od reklamy. Kampanie promujące kosmetyki Nivea są prowadzone na wielu różnych płaszczyznach. Agencje, które dbają o wizerunek marki oraz reklamę nowych produktów wykorzystują głównie sprawdzone narzędzia – billboardy, spoty telewizyjne, reklamy prasowe i promocję internetową. Niekiedy jednak realizują zupełnie niestandardowe pomysły z pogranicza marketingu partyzanckiego, czego przykładem jest ustawienie transparentnych parasolek na plaży lub stworzenie antycellulitowej kanapy.

Usuń cellulit z billboardu!

 

Nie od dziś wiadomo, że świetnym sposobem na wypromowanie produktu jest wejście w interakcję z odbiorcą reklamy. Trudno to osiągnąć przy pomocy billboardów chyba, że zamiast standardowego papieru użyjemy…folii bąbelkowej. O tym, że bąbelki z powietrzem w środku są prostym i skutecznym pomysłem na zaangażowanie ludzi w kampanię pisaliśmy już przy okazji reklamy gry PlayStation 2 na przystanku autobusowym. Dzisiaj pokażemy Wam sposób, w jaki wypromowano antycellulitowe kremy Nivea przy użyciu folii rozciągniętej na billboardzie.

Mlecznobiały billboard ze zdjęciem kremu zachęcałby do użyciu kosmetyku tak samo, jak dziesiątki podobnych reklam, gdyby nie tysiące wypełnionych powietrzem bąbelków oraz hasło zachęcające do ich wyciskania. Idea namówienia ludzi do wspólnej zabawy została tu sprytnie połączona z prostą metodą wizualizacji skóry z grudkami cellulitu. Wystarczyło obkleić billboard folią bąbelkową, by nasunąć jednoznaczne skojarzenia z guzkami, które są prawdziwym utrapieniem wielu kobiet. Niewątpliwą zaletą tej kampanii jest też zastąpienie nieestetycznych zdjęć cellulitu neutralną folią, która nie tylko nie zniesmacza, ale wręcz zachęca do wyciskania bąbelków.

Efekt Nivea na kanapie

 

Innym, ciekawym pomysłem na promocję kosmetyków zwalczających nierówności na skórze jest stworzenie dwuczęściowej kanapy. Lewą stronę mebla wypełniały wyraźne (i dodatkowo podświetlone) dołeczki, podczas gdy prawa odznaczała się idealną gładkością. Niebieskie kanapy pełniły funkcję wizualizacji stanu skóry przed i po zastosowaniu kremu antycellulitowego marki Nivea. Oryginalne nośniki reklamowe były równocześnie miejscami relaksu dla uczestników Tygodnia Mody w Miami.

Transparentne parasolki na plaży

 

Ważną pozycję w asortymencie marki Nivea zajmują kremy chroniące przed słońcem. Chęć pokazania właściwości serii kosmetyków plażowych stała się pretekstem do zorganizowania pomysłowej kampanii z parasolkami.

Zanim miłośnicy kąpieli wodnych i słonecznych zaopatrzyli się w parasole, na plaży pojawiło się 50 transparentnych gadżetów z logo producenta kremów. Przejrzyste parasolki nie osłaniały ludzi przed słońcem, lecz w sugestywny sposób ukazywały działanie kremów z filtrem, które chronią skórę pokrywając ją niewidoczną warstwą. W ramach kampanii wszyscy plażowicze mogli tylko korzystać z dowcipnych gadżetów oraz przetestować próbki kosmetyków z wakacyjnej linii marki Nivea.