Reklamy, które zapamiętasz na długo

Niektóre reklamy wystarczy zobaczyć raz, by nigdy o nich nie zapomnieć. Błyskotliwy koncept, imponująca forma i zaskakujące miejsce promocji – oto przepis na reklamę, o której opowiesz znajomym. Najbardziej oryginalne pomysły mogą pozostawać w Twojej pamięci nawet przez kilka lat od zakończenia kampanii i wciąż nasuwać pozytywne skojarzenia wobec usługi lub produktu. Dzisiejszy artykuł poświęcamy właśnie takim reklamom – zaskakującym, budzącym zainteresowanie i na długo zapadającym w pamięć. Oto i one!

Antyczna waza w parku

Ogromne, czarne naczynie ze złocistymi malowidłami, stylizowanymi na starożytne zdobienia, stanęło na samym środku parkowej alejki. Waza wyglądała szczególnie imponująco, gdy patrzyło się na nią z daleka. Metalowe stojaki stawały się wtedy zupełnie niewidoczne i można było odnieść wrażenie, że eksponat unosi się nad ziemią. Efekt lewitowania to nie jedyna niespodzianka, jaką przygotowali specjaliści od promocji kleju Pattex. Dzięki błyskotliwemu konceptowi udało im się zaskoczyć spacerowiczów innym, o wiele bardziej widowiskowym złudzeniem optycznym…

Wygląd wazy zmieniał się w zależności od miejsca obserwatora. Niektórzy ludzie widzieli kompletne naczynie, a inni tylko pokruszone kawałki. Dla wszystkich spacerowiczów obraz zmieniał się wraz z pokonywaniem kolejnych metrów alejki. I oto właśnie chodziło w pomysłowej reklamie kleju! Rozkruszone części naczynia, które łączą się w idealnie gładką wazę były przecież dowodem na to, że produkty firmy Pattex skleją absolutnie wszystko. Widowiskowa reklama kleju zaskoczyła wielu spacerowiczów i wywołała dużo szumu wokół marki.

Zwierciadło samochodowe

Nikt nie lubi znajdować za wycieraczką ulotek lub folderów promocyjnych. Z tego powodu mówienie o niezapomnianych reklamach w kontekście kartek doczepianych do samochodu zyskuje nowy, negatywny sens. Nic dziwnego, że tego typu promocja wywołuje niezadowolenie kierowców – codzienne oczyszczanie szyby z ulotek nie jest przecież niczym przyjemnym. Chyba, że reklama jest tak efektowna, iż staje się prawdziwą ozdobą samochodu. Niemożliwe? A jednak! Najlepszym tego przykładem jest oryginalna kampania firmy specjalizującej się w obramowaniu obrazów.

W ramach promocji wyprodukowano niewielkie tekturki z realistycznym nadrukiem złotej, bogato zdobionej ramy. Do poziomych ścianek przymocowano niewidoczne na pierwszy rzut oka gumki, a w miejscu obrazu wycięto prostokątną dziurę. Gotowe ramki zostały przyczepione do lusterek samochodowych tak, aby całkowicie zasłaniały plastikową obudowę. Dzięki temu w prosty i niedrogi sposób udało się uzyskać efekt zabytkowego zwierciadła. Celem oryginalnej kampanii było pokazanie ludziom, że nawet najbardziej prozaiczny przedmiot może wyglądać pięknie – wystarczy oprawić go w efektowną ramkę.

Co kryje wnętrze koperty?

Jak skutecznie zachęcić młodych miłośników sztuki do przestąpienia progów szkoły artystycznej? Jednym ze sposobów jest przekształcenie drzwi w gigantyczną kopertę. Ta iście surrealistyczna reklama na długo zapadła w pamięci studentów School of Visual Arts.