Ruchome schody jako powierzchnia reklamowa

Wczoraj zabraliśmy Was na wycieczkę do świata niekonwencjonalnej reklamy na stopniach i poręczach ruchomych schodach. Oglądaliśmy razem menu restauracji serwującej sushi i obserwowaliśmy apetyczne nitki żółtego sera ciągnące się w nieskończoność przy łamaniu pizzy. Weszliśmy też do wnętrza ogromnej szafy i chodziliśmy po wypełnionych po brzegi półkach, a wszystko po to, by przekonać się o skuteczności systemów przechowywania odzieży spod znaku Ikei. Co czeka nas dzisiaj? Kolejna wędrówka po ruchomych schodach – tym razem nieco bardziej ekstremalna, niż wczoraj. Zanim wyruszymy w podróż pomiędzy piętrami natkniemy się bowiem na wysuniętą klapkę, która ukaże cały mechanizm zasilania schodów. Później mijać nas będą ogromne samochody, a na samym końcu staniemy się świadkami mrożącego krew w żyłach wypadku. Czy jesteście gotowi na ekstremalną podróż po centrach handlowych?

Dlaczego z podłogi wystają baterie?

 

Takie pytanie nasunęło się niejednemu klientowi, który niespodziewanie natknął się na olbrzymie baterie Duracella. Pomysł malezyjskiej agencji reklamowej był genialny w swojej prostocie. Wystarczyło wyprodukować wytrzymałe naklejki z nadrukiem klapki odsłaniającej baterie, by zasugerować klientom centrum handlowego, że schody (a właściwie ruchome chodniki) są zasilane jedynie dwoma dużymi paluszkami! W ten oryginalny, a zarazem dowcipny sposób wiele osób nabrało przekonania o niezwykłej mocy i wytrzymałości produktów marki Duracell.

Auta pomiędzy piętrami

 

Możliwości, jakie płyną z wykorzystania ruchomych schodów dostrzegła także agencja promująca nowoczesne samochody Hyundai. Klienci centrum handlowego w Istambule mieli niepowtarzalną okazję przemieszczania się pomiędzy piętrami obok…sunących po głazach i zaroślach aut. A wszystko dzięki realistycznym nadrukom wzbogaconym o wystające elementy, które imitowały nierówne podłoże. Zaskakująca reklama przekonała wielu klientów, że marce Hyundai udało się połączyć luksusowy wygląd samochodów z jakością i wytrzymałością typową dla aut terenowych.

Aksamitna gładkość poręczy

 

Czy ruchome schody to odpowiednie miejsce do reklamowania szamponu do włosów? Oryginalna promocja marki Pantene udowadnia, że tak! Znany producent kosmetyków do pielęgnacji włosów nie po raz pierwszy postawił na niekonwencjonalną reklamę produktów. Niedawno pisaliśmy o kampanii, w ramach której w środkach komunikacji miejskiej zamiast uchwytów zamontowano warkocze wychodzące ze zdjęcia kobiety. Monstrualne warkocze zwisały także z okien budynków, a wszystko po to, by pokazać siłę i naturalne piękno włosów umytych w szamponie Pantene. Tym razem marka zainwestowała w reklamę umieszczoną pomiędzy dwoma rzędami ruchomych schodów. Śliska powierzchnia z nadrukiem kruczoczarnych włosów miała imitować aksamitną gładkość fryzury po użyciu szamponu.

Wypadek w centrum handlowym

 

Co stało się kobiecie leżącej pod schodami? Czy to zwykły upadek czy też zawał serca? Każdy, kto ze szczytu ruchomych schodów dostrzegł bezwładne ciało kobiety

musiał odpowiedzieć sobie na pytanie, czy potrafi pomóc ofierze wypadku. W ten sposób zrealizowany został główny cel kampanii społecznej Czerwonego Krzyża, która miała zwiększyć świadomość w zakresie udzielania pierwszej pomocy. Nietrudno się domyślić, że zainteresowanie szokującą reklamą było bardzo duże.