Sugestia rozbudza apetyt

Jak wzbudzić pragnienie posiadania reklamowanego produktu? Pokazując jego zalety czy dając chwilową namiastkę jego posiadania? Tematem naszych dzisiejszych rozważań będą 4 ambientowe akcje reklamowe, obok których nie sposób przejść obojętnie. Każda z nich bazuje na oryginalnym pomyśle – prostym, a zarazem bardzo skutecznym. Zobaczcie zresztą sami!

1. Zabawa na styku wymiarów

 

Czy to rzeczywistość czy film? Na to pytanie musieli sobie odpowiedzieć spacerowicze, którzy natknęli się w parku na sugestywną reklamę telewizorów 3D FULL HD Samsung. Autorzy oryginalnego pomysłu słusznie wyszli z założenia, że realistyczny obraz w 3d najlepiej promować ukazując dynamiczny skrawek rzeczywistości. Wystarczyło więc zbudować stelaż imitujący ramy ekranu telewizora i zadbać o to, by w jego wnętrzu nieustannie panował ruch. Dynamiczny obraz udało się uzyskać w bardzo łatwy i mało kosztowny sposób – poprzez umieszczenie huśtawek w centrum reklamowego nośnika. Dzięki temu bawiące się dzieci wychodziły poza ramy ekranu, a ich widok sugerował oglądanie trójwymiarowego filmu. Nowatorski pomysł Samsunga nie tylko promował zalety nowego telewizora, ale również stwarzał namiastkę jego posiadania.

 

2. Lewitujący lakier do paznokci

 

Łatwo reklamować nowe odcienie lakierów do paznokci, ale w jaki sposób udowodnić klientkom, że nie będą musiały długo czekać na efekt upiększania dłoni? Na świetny i bardzo sugestywny pomysł wpadła agencja promująca produkt firmy Rimmel. Na środku chodników pojawiły się ogromne imitacje lakierów do paznokci, które z daleka zdawały się lewitować nad ziemią. Wystarczyło jednak podejść bliżej, by zobaczyć, że pojemniki z kolorowym kosmetykiem do paznokci są podtrzymywane przez cienką stróżkę zaschłego w powietrzu lakieru. Największa zaleta produktu została więc zaprezentowana w jednoznaczny, a przy tym jakże sugestywny sposób. Przy okazji konsumentkom przekazano także komunikat o wyjątkowej trwałości lakieru oraz wyrazistej i atrakcyjnej palecie kolorów kosmetyku.

3. Kęs dla łakomczucha

 

Wystarczyło zasłonić pień drzewa imitacją widelca, by zasugerować przechodniom, że okazała korona drzewa jest w rzeczywistości ogromnym kęsem jedzenia. Dzięki odrobinie wyobraźni, skojarzenie nietypowego obrazu z widokiem brokuła lub innego warzywa wcale nie jest trudne. Nieprzypadkowo na widelcu znalazła się akurat zielona imitacja jarzyny, która często występuje w diecie wegetarian i osób preferujących zdrowy styl życia. Niecodzienna instalacja była adresowana właśnie do jaroszy, których miała zachęcić do odwiedzenia restauracji wegetariańskiej Tibits.

4. Podręczna skrzynka z piwem

 

Chęć kupna piwa wzrasta w miarę patrzenia na przechodniów masowo zaopatrujących się w skrzynki ze złotym trunkiem. Z takiego założenia wyszli pracownicy agencji, którzy wpadli na pomysł wyprodukowania papierowych toreb z trójwymiarowym nadrukiem imitującym zapełnione butelkami skrzynie. Niewielka inwestycja opłaciła się, gdyż doprowadziła do wzrostu zainteresowania marką bułgarskiego piwa, a jej pomysłodawcy otrzymali nagrodę EPICA.