„Sztuka użytkowa”

Już dawno skończył się etap kiedy sztuka służyła budowaniu wzniosłości (osobiście nie wierzę, że kiedykolwiek ktoś w to wierzył, ale ok), czasu kiedy bywała na salonach i nadawała status elitarności. Już dawno wyzbyła się swego zadęcia, nadęcia, wzdęcia i przegięcia. Stała się doskonałym komentarzem rzeczywistości i pięknym modelem dla wielu procesów zachodzących w otaczającym nas świecie. Jest wszędzie, otacza nas i chcemy czy nie, musimy żyć z nią w relacji.

Sztuka jest papierkiem lakmusowym, który bada co działa, a co nie. Zarówno w technologii, technice, życiu społecznym i oczywiście w marketingu. Pokochałam marketing kiedy zauważyłam jak doskonale nauczył się z niej korzystać – on tak ładnie pracuje na jej tkance dokonując kolejnych translacji, nadając nowe sensy i znaczenia.

Wszystkim obrażonym – czującym się dotkniętymi faktem bezczeszczenia wielkich dzieł na rzecz ich użyteczności, zbulwersowanych obecnością sztuki w POPkulturze, zrozpaczonym faktem, że sztuka nie jest już świętem – pragnę przypomnieć o jednym: nieużywane mięśnie zanikają. Wszystkie struktury stałe czeka śmierć, nieużywana sztukę czeka, chlipiący cichutko mały wielki koniec pod grubą warstwą kurzu, więc jeśli naprawdę chcesz ją ocalić używaj!, zmieniaj!, dekonstruuj i układaj na nowo!

LEGO tworzy historię

Comics are art. Just funnier. Agencja: JWT, Mediolan, Włochy, 2008

„Put some art in your children’s life. Take them to the museum.”Agencja: DDB BRASIL, Brazylia, 2009

Afrykańska wersja Mona Lisy
Agencja: McCann, Stambuł, Turcja. Reklama linii lotniczych.

Jedna z reklam promujących uczelnię artystyczną (College for Creative Studies) stylizowana na kampanię antynarkotykową. Agencja: Team Detroit, Detroit, USA, 2013

Comics are art. Just funnier. Agencja: JWT, Mediolan, Włochy, 2008

Dali, Picasso i Van Gogh nie mają nic do ukrycia przed uczniami MASP Art School z São Paulo.
Agencja: DDB, Brazylia

Sztuka jest do używania. TA DAM! Jeśli ktoś nie wiedział niech teraz idzie w Świat i używa jej!