Szuflady zamiast stopni i sushi na poręczach

Każde miejsce jest dobre na reklamę – ulica, sklep, ściana budynku, a nawet winda i toaleta. Nowatorskie sposoby promocji są tym skuteczniejsze im bardziej angażują uwagę odbiorcy. Ludzie lubią reklamy, które zaskakują, dostarczają im nowych bodźców  i pozwalają oderwać się od rzeczywistości. Skuteczna reklama powinna także trafiać w odpowiedni czas, bo co z tego, że będzie ciekawa, skoro nie zostanie zauważona przez zajętych pracą ludzi? Świetnym pomysłem na promocję jest więc wykorzystanie chwil, w których konsumenci nie są pochłonięci pilnymi sprawami, a ich jedynym zajęciem jest stanie w kolejce, przejażdżka windą lub wędrówka po ruchomych schodach.

W dzisiejszym tekście pokażemy Wam różne możliwości wykorzystania schodów jako powierzchni reklamowej. Jeśli myślicie, że zdjęcia produktów pojawiają się tylko na bocznych ściankach poręczy, to jesteście w błędzie. Reklama na ruchomych schodach wykorzystuje każdą wolną powierzchnię – zobaczcie zresztą sami!

Ruchome schody czy wnętrze szafy?

 

Spacer po czystych i równiutko ułożonych koszulkach to pomysł agencji promującej sklepy Ikea. Na zlecenie firmy słynącej z najlepszych systemów przechowywania odzieży zamieniono stopnie ruchomych schodów w realistyczne szuflady drewnianej szafy. Już z daleka widać, że w szerokich przegrodach mieści się ogromna liczba kolorowych bluzek, koszulek, ręczników oraz niewymiarowych dodatków. Ruchome „szuflady” to bez wątpienia przykład świetnie zorganizowanej przestrzeni. Znudzeni przemieszczaniem się pomiędzy piętrami ludzie mogli z uwagą analizować każdy centymetr kolorowej szafy. A przede wszystkim wyobrażać sobie, jak bardzo system przechowywania odzieży z Ikei ułatwiłby im utrzymanie porządku w domowej garderobie.

Pizza na stopniach i poręcze z sushi

 

Dla wielu osób ukoronowaniem zakupów w centrum handlowym jest obiad w restauracji. Nie ma w tym nic dziwnego, gdyż kilkugodzinne przeglądanie produktów na sklepowych półkach może nie tylko zmęczyć, lecz także wzbudzić głód u największego niejadka. Szczególnie, jeśli wszędzie wokół znajdują się zdjęcia apetycznych potraw..

Ruchome schody w centrach handlowych stały się narzędziem promującym dwa punkty gastronomiczne – pizzerię i sushi bar. Każda firma wykorzystała jednak inną część schodów na reklamę swojego menu…

Na zlecenie pizzerii Kingdom do każdego stopnia przyklejono zdjęcie kawałka pizzy. Wraz z przemieszczaniem się kolejnych stopni poszczególne części potrawy łączyły się lub odrywały odsłaniając długie nici ciągnącego się sera.

Na inny, choć równie ciekawy pomysł wpadła agencja promująca Sushi Roll. Wzdłuż poręczy naklejono zdjęcia talerzy z apetycznymi daniami. W ten sposób ludzie przemieszczający się pomiędzy piętrami poznawali dokładne menu, zanim przekroczyli progi Sushi Roll. Efektem niestandardowej kampanii było zwiększenie liczby gości odwiedzających restaurację o 38% oraz ogromne zainteresowanie sushi.

Podobały Wam się niekonwencjonalne reklamy na ruchomych schodach? Jeśli tak, to odwiedzajcie naszego bloga – jutro kolejna dawka informacji o tym, co można promować w centrach handlowych!