Twoją agencję stać na kreatywne billboardy?

Podczas spotkań z klientami często pada pytanie czy uważam billboardy za złe i kiedy pada moja odpowiedź ‚to zależy’ widzę na twarzy konsternację i brak zrozumienia. Większość osób jest ZA lub PRZECIW, a tak naprawdę wszędzie zdarzają się wyjątki, które ukazują, że z każdej formy można wyciągnąć ‚coś więcej’. Owszem billboard pozwala na małą (w sumie to żadną) interakcję. Są jednak takie przykłady, które urzekają i zapadają w pamięć. Takimi właśnie zajmiemy się dzisiaj.

Tym razem bank HSBC zażyczył sobie by agencja przygotowała ciekawą kreację na temat zagrożeń jakie niesie za sobą globalne ocieplenie. Jak to zrobić? Najlepiej pokazać jego efekty w naturalnych warunkach. Agencja postanowiła by obkleić baseny w kilku miastach i dzięki temu udało się uzyskać zaskakująco dobry efekt obok którego trudno przejść obojętnie.

Osoby wylatujące z Denver z pewnością dostrzegą z powietrza ‚billboard’ wyrastający na jednym z okolicznych pól. Jest on dość niewymiarowy bo jego wielkość to powierzchnia 6 boisk piłkarskich. Całość przedstawia wielkie ciasto w kształcie pizzy. Jest to oczywiście reklama amerykańskiej sieci pizzerii Papa John’s Pizza.


Axe to jedna z niewielu firm działających na polskim rynku, która od samego początku w strategię bardzo mocno wpisała sobie działania niestandardowe. Praktycznie wszystkie działania marketingowe opierają się o niestandardowe formy promocji. Właśnie dzięki takiemu podejściu udało się zbudować silny brand na rynku, który wydawał się opanowany przez marki, które od lat miały ugruntowaną pozycję. Tym razem obwieszając jedną z kamienic stworzyli kalendarz, w którym każde z okien było kolejnym dniem tygodnia. Efekt świetny i przykuwający oko – zwłaszcza oko mężczyzn oglądających się na kobiety w oknach 😉