Wirtualne mury Big Stara

Co łączy jeansy z jesienno-zimowej kolekcji z Murem Berlińskim? Odpowiedzi na to pytanie podjęła się agencja odpowiedzialna za nową kampanię promocyjną firmy Big Star.

Berlin – miasto buntu

 

Inspiracją, a zarazem punktem wspólnym wszystkich działań reklamowych jest Berlin. Na tle stolicy Niemiec prezentowane są najnowsze modele jeansów, a wirtualny Mur Berliński wypełnia graffiti tworzone przez użytkowników serwisu. Dlaczego wybór twórców kampanii padł właśnie na Berlin? Odpowiedź jest prosta – miasto kojarzone dawniej z wylęgarnią niepokornych punków, a współcześnie z najpopularniejszą sceną klubową najlepiej oddaje nastroje młodych klientów producenta jeansów. Stolica Niemiec jest synonimem buntu, pragnienia wolności i młodzieńczej energii, a zatem wartości, które idealnie wpisują się w strategię marketingową marki Big Star.

Nagrody za pisanie po murze

 

Najbardziej istotnym elementem kampanii promocyjnej jest konkurs – „ART Freedom”. Jego głównym zadaniem jest zachęcenie użytkowników do odwiedzania nowego serwisu. W jaki sposób? Poprzez udostępnienie im wirtualnej powierzchni Muru Berlińskiego.

Internauci, którzy wejdą na stronę marki są zachęcani do wyrażania swoich poglądów poprzez graffiti, a także do „dzielenia się ze znajomymi wolnością słowa i obrazu”. Swoje prace mogą tworzyć na szarej płaszczyźnie imitującej popękany Mur Berliński. Inicjatorzy konkursu zadbali też o to, by internautom nie zabrakło inspiracji – źródłem natchnienia dla grafficiarzy są trzy utwory odtwarzane w serwisie. Konkursowe prace są umieszczane w galerii, a najlepsze z nich trafiają na facebookową stronę marki Big Star Jeans.

Malowanie po wirtualnym Murze Berlińskim to nie tylko radość tworzenia i szansa na publiczne wyrażenie poglądów, ale również obietnica nagrody. Najbardziej utalentowani internauci wygrywają iPody, koszulki z limitowanej serii oraz nagrodę główną – skuter. Konkurs zakończy się 2 grudnia, lecz akcja promująca markę potrwa do końca roku.

Murale – zagadki i billboardy

 

Zintegrowana kampania marki Big Star nie sprowadza się jedynie do zorganizowania konkursu. Dodatkowo prowadzone są również akcje amplifyingowe oraz działania promocyjne w social media. Aktywizowanie konsumentów odbywa się w dużej mierze przez stronę na Facebooku, na której publikowane są nie tylko konkursowe prace, ale również murale-zagadki dla fanów. Dzięki nim zwiększa się ruch na stronie oraz przybywa komentarzy. Promocja marki przebiega dwutorowo – choć największy nacisk położono na reklamę w Internecie, to o jesienno-zimowej kolekcji przypominają również billboardy z Berlinem w tle.

Kampania oparta na historii i buncie

Wszystko wskazuje na to, że oryginalny pomysł twórców konkursu przełoży się na komercyjny sukces. Młodzi ludzie uwielbiają manifestować swoje poglądy poprzez wygląd, wypisywanie buntowniczych haseł lub malowanie graffiti. Dzięki promocji marki jeansów mogą to robić bezkarnie i dodatkowo wygrywać nagrody za najciekawsze murale. Poprzez aktywizowanie internautów do udziału w konkursie firma zyskuje więc nie tylko większą popularność, lecz również rzeszę przyszłych klientów, utożsamiających się z marką. Świetnym pomysłem jest także nawiązanie do wydarzenia historycznego – unikalna szansa napisania sloganu na murze, który już nie istnieje staje się o wiele bardziej atrakcyjna, niż „ozdobienie” prawdziwego podwórza lub bramy.