Wirus chińskiego piwa

Harbin obok Tsingtao Beer, Yanjing Beer, oraz Zhujiang beer jest jednym z najbardziej popularnych piw w Chinach. Firma powstała w roku 1900 w mieście o takiej samej nazwie i jest w tej chwili częścią światowego giganta jeżeli chodzi o produkcję piw – Anheuser-Busch InBev. Harbin jest nazywane także Lodowym Miastem, a wszystko przez srogą i dość długą zimę, a także niesamowite widoki rzeź lodowych, które można oglądać w gruniu i styczniu.

Powyższy film na pierwszy rzut oka wygląda jak jedna z wielu na całym świecie akcji pomysłowych studentów, którzy mając wolny czas, chęci i zapał tworzą coś ciekawego. Ostatecznie okazuje się jednak świetnie przygotowanym filmem wirusowym, który w zastraszającym tempie podbija wszelkie rejony Internetu.

Film został opublikowany 24 grudnia w popularnym w Chinach serwisie Youku. Podczas 1,5 minuty widzimy jak cztery osoby z piwa tworzą obraz Katedry Harbin’s Saint Sophia. Wszystko to za sprawą niskich temperatur dzięki, którym piwo po wylaniu momentalnie zamarza. Jeżeli do tej pory były Wam niemiłe polskie mrozy to musicie wiedzieć, że w chwili kręcenia tego filmu na dworze było 34 stopnie Celsjusza poniżej zera!

W ciągu zaledwie 10 dni film został obejrzany ponad milion razy w samym Youku oraz przeniósł się na pozostałe popularne w Chinach serwisy video jak 56.com, 6.cn, Ku6, czy Joy.cn. Film nie odsyła do żadnej promocyjnej strony, konkursu czy innej akcji organizowanej przez producenta. Świetnie natomiast został wykonany branding.

Jeżeli chodzi o rynek piw to Chińczycy są tutaj światową potęgą. W 2002 roku zostały największym na świecie producentem piw. W ciągu roku Chiny produkują 40 milionów ton, a dla porównania znajdujące się na drugim miejscu Stany Zjednoczone „zaledwie” 40 milionów. Nasi zachodni sąsiedzi – Niemcy, którzy produkcję i spożycie piwa sączą z piersi matki w ciągu roku produkują 12 milionów ton.