3 rewolucyjne zmiany dla firmowych profili na Instagramie

SManimacja

Instagram już miesiąc temu poinformował o nowych narzędziach dla kont biznesowych. Poza tym, że będziemy mogli wyodrębnić konta firmowe, które dotychczas nie różniły się niczym od kont prywatnych, zyskamy dodatkowe funkcje.

1. Wprowadzenie danych kontaktowych

Do tej pory Instagram tylko w niewielkim stopniu służył do prywatnej korespondencji, o dialogu klienta z firmą już nie wspominając. Dzięki nowym profilom klienci w prosty sposób będą mogli kontaktować się z markami za pomocą przycisku „Skontaktuj się”, pod którym będzie figurował numer telefonu, adres mailowy, a nawet wskazówki, jak dojechać do firmy. Każdy profil firmowy będzie musiał skorzystać z przynajmniej jednej formy kontaktu.

1. konto firmowe na instagramie

2. Statystyki

Instagram dla biznesu pozwoli na dokładniejsze badanie skuteczności działań dzięki wprowadzeniu statystyk. Do tej pory o efektywności świadczyła liczba polubień, komentarzy i zdobytych followersów. Dane te nie były zbierane w formie raportów, co znacznie utrudniało ich analizę. Dokładniejsze dane dotyczące zasięgu i wyświetleń dotyczyły jedynie płatnych kampanii reklamowych. Nowe statystyki będą obejmować:

  • liczbę wyświetleń danego posta
  • liczbę unikalnych kont, którym zostały wyświetlone posty
  • liczbę kliknięć kierujących do witryny
  • aktywność obserwujących, oznaczającą średnią liczbę wizyt na Instagramie obserwujących nasz profil osób

Dzięki statystykom nie tylko będziemy mogli poznać skuteczność naszych postów i wygenerowane przez nie zasięgi, ale również poznać bliżej naszych followersów pod względem płci, wieku i lokalizacji.

2. statystyki na instagramie

3. Promowanie postów bezpośrednio w aplikacji Instagram

Tworzenie reklam na Instagramie jest możliwe już od dłuższego czasu. Dotychczas były to jednak reklamy prowadzące do zewnętrznej witryny lub promujące post z Facebooka w serwisie Instagram. Zebrane w ten sposób aktywności nie były widoczne po zakończeniu emisji reklamy. Nowa funkcja pozwoli na promowanie wybranych wpisów bezpośrednio w aplikacji, dzięki czemu będziemy mogli w prosty sposób wykorzystywać je do promocji, a aktywności zebrane pod nimi za pomocą działań reklamowych będą widoczne na profilu.

3. promocja postów na instagramie

Nowe funkcje aktualnie są uruchamiane w Stanach Zjednoczonych, Australii i Nowej Zelandii. Do końca tego roku mają zostać wprowadzone w pozostałych krajach.

Źródło: http://blog.business.instagram.com/