Czy słoń potrafi skakać? Konkurs Play na Facebooku rozstrzygnięty

Czy słoń potrafi skakać, jak brzmiały jedyne wypowiedziane słowa psa Pluto albo jacy mężczyźni śpiewają falsetem !? Na Facebooku zakończył się konkurs sieci Play.

Zwycięzcy otrzymają nagrodę – nowiutkie netbooki Toshiba NB 520. Wystarczy, że poprawnie odpowiedzieli na jak największą liczbę pytań w czasie 90 sekund. Dobry refleks, wiedza ogólna i odrobina szczęścia – to liczyło się najbardziej. No i oczywiście znajomi, dzięki którym gracze zwiększali swoje szanse na zwycięstwo.

Reklama w formie konkursów czy quizów jest coraz bardziej pożądana przez konsumentów. Nie wystarczą już zdjęcia i proste komunikaty. Teraz liczy się pomysł. Jeśli chcemy zaangażować fana i podtrzymać jego uwagę, musimy mocno pogłówkować.

Właściciele marek zrozumieli, jak ważny jest kontakt z fanami na Facebooku. Stąd pomysł na konkurs zachęcający do aktywności w sieci. Akcja rozbudza zainteresowanie marką, rodzi wśród fanów poczucie więzi z brandem. Scala grupę docelową i zwiększa szanse na wzmocnienie lojalności wobec marki. Tutaj było podobnie. Wraz z quizem „Play Toshiba” fani mieli dobrą zabawę i szanse na atrakcyjne nagrody, a właściciele pozytywną otoczkę wokół brandu. Wilk syty i owca cała.

Facebook stał się idealnym placem zabaw i poligonem doświadczalnym dla branży reklamowej. Odkąd w 2004 wkroczył na arenę, zdominował rynek portali społecznościowych. 6 lat później ten najpopularniejszy portal na świecie miał już 500 milionów użytkowników (w samej Polsce obecnie jest ponad 6 milionów). Już w pierwszych sekundach od startu quiz odwiedziły tłumy fanów. W ciągu zaledwie sześciu dni rozegranych zostało 11 tysięcy gier. Komu się poszczęściło?

Aplikację przygotował zespół kreatywny Płodni.com.