Facebookowe aplikacje kopalnią pomysłów i skutecznym narzędziem marketingowym

Aplikacje internetowe zwłaszcza te na Facebooku stają się coraz bardziej powszechne i popularne. Coraz częściej wykorzystywane są do promocji – głównie ze względu na atrakcyjność przekazu, ale i przede wszystkim realny wpływ na kampanie marketingowe i wzrost sprzedaży. Przedstawiamy Wam 3 świetne przykłady wykorzystania aplikacji w kampaniach reklamowych, które w bardzo dużym stopniu przyczyniły się do postrzegania i świadomości marki wśród docelowej grupy konsumentów.

Spersonalizowana coca – cola

Coca – Cola to firma, która zawsze w sposób innowacyjny dociera do klientów. Zaprezentowana kampania miała miejsce w Izraelu, gdzie na Facebooku użytkownicy mogli zaprojektować i spersonalizować własne puszki tego gazowanego napoju. Za pomocą Facebook Connect puszkę Coli wraz z umieszczonym na niej profilem można było wysłać do znajomych. Przy okazji tej kampanii po raz pierwszy w Izraelu wykorzystano bannery.

Intencją tej kampanii było wzbudzenie zainteresowanie i współdziałanie użytkownika z mediami. Wykorzystanie społecznościowych kanałów komunikacji obecnie pomaga każdej kampanii reklamowej .

Sokowirówka on-line

Producent soków z Izraela stworzył aplikację, która pozwala swoim fanom wprawić w ruch wyciskarkę do cytrusów za pomocą uśmiechu (użyto w tym celu technologię rozpoznawania twarzy). Odwiedzający stronę Prigat na Facebooku mogli dodać swoje zdjęcie z uśmiechem bądź uśmiechnąć się do kamery. Gdy aplikacja rozpoznała uśmiech na ekranie uruchomiała się sokowirówka, z której płynął świeży sok z pomarańczy.

Kampania, która połączyła świat wirtualny z rzeczywistością wycisnęła nie tylko pomarańcza i uśmiechy ale wsparła również organizacje charytatywne. 5.000 litrów świeżego soku rozdysponowano do 4 organizacji non-profit.

Prigat zdobył 30.000 lajków a aż 20.000 użytkowników zamieściło swoje zdjęcia. Akcja obiła się szerokim echem nie tylko w Izraelu.

Facebook Book

Francuski Bouygues Telecom udostępniło aplikację, która pozwala stworzyć książkę o życiu na Facebooku. Aplikacja miała być częścią kampanii celebrującej powstanie platformy Fejsbukowej francuskiego operatora. Po odptaszkowaniu kilku kwadracików i wybraniu dat, obejmujących zakres książki, użytkownik był w stanie wydrukować zmaterializowany pamiętnik życia na FB. Świetny pomysł i wykonanie.

Ponieważ Facebook stał się tak zakorzeniony w naszym codziennym życiu, ważne jest, aby nie pozwolić naszym wspomnieniom ginąć w wirtualnej otchłani – powiedział pomysłodawca książki.

Aplikacja pozwalała użytkownikom Facebook ustawić własne parametry: mogli oni wybrać do 10 znajomych w książce a także oś czasu. Aplikacja następnie ściągała zdjęcia, aktualizacje statusu i komentarze użytkowników a następnie kompilowała je do książki w twardej oprawie.

„Lepiej dotknąć swoje wspomnienia i je przejrzeć ponownie i ponownie, niż je zobaczyć raz i po prostu zapomnieć o nich” – Siavosh Zabeti