Google+ otwiera się na biznes

Jak wcześniej zapowiadano, do końca tego roku Google+ miał otworzyć się na firmy oraz marki, które do dziś nie mogły zakładać oficjalnych stron na portalu. Firmy, które mimo wszystko założyły na Google+ odpowiednik facebookowego fan pagea będą musiały się z nim pożegnać. Co nie oznacza, że na dobre.

Google+ chce zacząć dbać o lokalne firmy na całym świecie. Nowa usługa Google+ ma wyglądać podobnie do profilu każdego użytkownika, z ikoną wyróżniającą stronę firmy od zwykłego profilu. Użytkownicy mogą dodawać marki do swoich kręgów – sprawdzać informacje, przeglądać zdjęcia. W odróżnieniu od facebookowych fanpage’ów mają zawierać nie tylko listę fanów, ale też pracowników i menedżerów. Będzie można zweryfikować konta, tak żeby fani wiedzieli, że mają do czynienia z „oryginałem”.

Zaapelowano do marek, które już stworzyły swoje profile do zaprzestania korzystania z Google+, co zmusza firmy do zmiany i przyspieszenia wdrożenia swoich pomysłów biznesowych. Strony firm na Google+ maja być bardziej przystępne i „łatwiejsze” w obsłudze niż na Facebooku. Google+ zapowiada rozwiązanie największych problemów jakie mają reklamodawcy na Facebooku (jak np. płatna nieefektywność czy ograniczona personalizacja).

G+ na plus?

Google+ zapowiada lepsze możliwości wyszukiwania. Jako, że Google ma ponad 60% rynku wyszukiwarek może zapewnić lepsze warunki dla reklamodawców. Daje to sporą przewagę nad Facebookiem, który generuje niższy współczynnik klikalności (CTR), ponieważ niejednokrotnie ciężko odnaleźć daną domenę.

Ponadto ma być wprowadzona funkcja o nazwie Direct Connect. Może oglądasz zwiastun filmu, lub po prostu słyszałeś, że twój ulubiony zespół zbliża się do miasta. W obu przypadkach chcesz łączyć się z nimi teraz, a Direct Connect pozwala na łatwe, nawet automatyczne połączenie. Wystarczy wejść na Google i wpisać czym jesteś zainteresowany (np. +Angry Birds, +Microsoft, +Starbucks). Od razu przeniesie Cię to na Google+ i zapyta czy chcesz dodać stronę danej firmy/marki do swojego kręgu.

Otwieramy się na statystyki

Google+ zezwoli na większą ilość reklam – nie tylko grafiki, wideo czy ankiety ale także własne skórki na stronie marki czy reklamy multimedialne. Google+ jest także w pełni przygotowane do wspierania przez Google AdWords czy produkty DoubleClick.

Statystyki mają być jeszcze bardziej szczegółowe niż dane z Google Analytics, np. czas spędzony w witrynie, informacje geograficzne. Marki będą mogły uzyskać cenne informacje na temat swoich fanów. Dane te pomagają wprowadzać priorytety, tworzyć odpowiednie treści i dostosowywać się do potrzeb.

Czy przerośnie konkurencję?

Google+ jeszcze się uczy od FB, ale ma być lepszy dla mniej społecznych branż jak zdrowie, ubezpieczenia. Google+ ma dostarczać rozbudowane treści i cenne, bardziej merytoryczne informacje.

Firmy będą mieć również do dyspozycji usługi Google Maps i Google Offers. Integracja z innymi usługami Google’a ma postępować, tak żeby firmy mogły nie tylko posiadać profile w Google+, ale też przechowywać tam dokumenty czy prowadzić wideokonferencje.Wszystko ma być w jednym miejscu – tak żeby było wygodnie i żebyśmy nie potrzebowali już żadnych serwisów, nie należących do giganta z Mountain View.

Google+ uruchomiono jakieś 100 dni temu a już ma 40 milionów użytkowników, 3,4 miliarda przesłanych zdjęć i około 100 nowych funkcji. Google+ planuje współpracę z: Angry Birds, CNN, Fox News, Muppets, Dallas Cowboys, Pepsi, Toyota, Z Games, Barcelona Football Club i Save The Children.