IKEA Fans – każdy chciałby mieć takich fanów

IKEA jest przykładem na to co może się stać gdy zapomni się o stworzeniu internetowego miejsce dla fanów naszej marki. Miejsca gdzie osoby zainteresowane produktami mają szansę sami generować pomysły produkty i toczyć dyskusje na temat wykorzystania już istniejących. IKEA zapomniała, więc jej fani postanowili sami stworzyć takie miejsce.

ikeafans

IKEA fans pozwala na dołączenie do już trwającyh już rozpoczęcie clkiem nowych dyskusji odnośnie produktów sieci. Co więcej dostępna jest nawet IKEApedia!

Szkoda, że marka przegapła świetną możliwość na promocję produktów przez własnych fanów i społeczność zebraną wokół serwisu. Gdyby to IKEA zrealizowała pomysł mogłaby prezentować wszelkie treści, oraz informację o promocjach zwiększając sprzedaż.

Kolejnym przykładem jest NikeTalk – forum stworzone przez jednego z fanów marki. Nawet Windows ma fanów, którzy postanowili stworzyć witrynę na której mogą wymieniać się bezpośrednio informacjami i wsparciem dla Windows 7. Tym razem serwis został stworzony przy pomocy platformy społecznościowej Ning. Zainteresowani mogą także włączyć się w dyskusję przez Twitter.

Takie inicjatywy są ogromną szansą dla marki by jej fani stali się jej adwokatami. Wystarczy, że zapewnisz im odpowiednie ciekawe dla nich treśći, zapytasz o opinię czy wciągniesz w dialog z marką, a zostaną oni Twoimi abasadorami. Dlaczego warto mieć swych ambasadorów wszędzie? Pewnie dlatego, że Twoi przyjaciele, sąsiedzi, rodzina i klienci są 10 razy bardziej zaufani dla swoich znajomych niż Twoja marka budowana latami i warta miliony.