Instagram – jeszcze serwis społecznościowy czy już tylko maszynka do zarabiania pieniędzy?

SM_ogolne

Początkowo Instagram był aplikacją, która służyła do dzielenia się swoimi zdjęciami ze znajomymi. Z czasem pojawiły się na nim także konta gwiazd, które pokazywały tam kulisy swojego życia. Serwis szybko przestał być jednak dla nich tylko jeszcze jednym kanałem do utrzymywania kontaktu z fanami i publikowania kolejnych selfie. Przerodził się w coś więcej. Dziś osoby, których profile cieszą się sporą popularnością, mają szansę na ciekawe i przede wszystkim dobrze płatne oferty współpracy. Insta-celebryci coraz częściej otwarcie przyznają, że to dla nich źródło zarobku.

Stare przysłowie mówi, że jeden obraz jest więcej wart niż tysiąc słów. Dziś można by natomiast powiedzieć, że obraz jest wart tysiące… dolarów. Mam tu na myśli zdjęcia umieszczane przez właścicieli najpopularniejszych kont na Instagramie, których followersów można liczyć w setkach tysięcy, a nawet milionach.

KIMKK

Profile, które pierwotnie miały być dla nich sposobem na kontakt z fanami, przerodziły się w narzędzia do promowania brandów i zarabiania. Całkiem wygodne, bo wystarczy na zdjęciu pokazać produkt z widocznym logo albo oznaczyć na nim markę. I już!

ciaraciaraaa

Aby móc liczyć na dobrze płatną ofertę, należy oczywiście mieć odpowiednio liczne grono obserwujących. Ilu konkretnie? Najczęściej są to liczby oscylujące wokół setek tysięcy. Liczy się też sposób prowadzenia konta (jakość zdjęć, kreatywność przy ich wykonywaniu oraz podpisy i hashtagi).

liczba obserwujacychkimkim

Portal Yahoo.com w lutym tego roku oszacował, że amerykański celebryta, mający więcej niż 100 000 followersów może liczyć na zarobek rzędu 700-900 dolarów. Jeśli posiadana liczba obserwujących przekracza 500 000, stawka za lokowanie produktu wzrasta do 2000-3000 dolarów.

KJKJ3

Jakie firmy korzystają z takiej możliwości promocji na Instagramie? Najaktywniejsze są branża odzieżowa, obuwnicza oraz kosmetyczna, ale po piętach depczą im marki spożywcze, dekoratorskie czy gadżeciarskie.
Prym w pokazywaniu się na zdjęciach z promowanymi produktami wiodą zachodnie gwiazdy show-biznesu – siostry Kardashian, znane wokalistki czy aktorki. Najpopularniejsi polscy użytkownicy Instagrama również nie mogą narzekać na brak propozycji.

VHVH2

Instagram od początku jego istnienia pokochały miliony osób. Z czasem firmy zaczęły wykorzystywać obecność tak wielu młodych ludzi w jednym miejscu, do promowania swoich artykułów. Dziś portal zrzeszający użytkowników w sferze globalnej jest poważnym konkurentem innych kanałów reklamowych, tym bardziej, że od niedawna wprowadził on także możliwość płatnej targetowanej reklamy. Ciekawe, w którym kierunku i jak bardzo zmonetyzuje się w najbliższym czasie Instagram i czy wachlarz możliwości promocyjnych stanie się równie szeroki, jak na Facebooku….

thumb_900x0_10VH1