Jak oswoić klienta z osią czasu na Facebooku?

Tak jak wspominaliśmy, wszystkie firmowe strony na Facebooku zmienią się w Timeline już 30 marca. U wielu klientów zmiana ta budzi skrajne emocje: od ciekawości po strach. Zadaniem agencji jest uspokojenie i uświadomienie klientom, że dla wielu z nich nowa forma fanpage’y jest szansą, a nie złem koniecznym.

Oto kilka kroków, które warto “przejść” z klientem, by oswoić go z osią czasu:

1. Informuj, że Timeline nadchodzi, to nieuniknione.

Pomimo wielu artykułów i powiadomień niektórzy klienci nadal nie wiedzą od kiedy Timeline będzie obligatoryjny. Do zmiany formatu zostało już mało czasu i lepiej sygnalizować to wcześniej, żeby uniknąć niepotrzebnego szoku i stresu, kiedy wstanie się rano, a firmowy fanpage nie będzie miał covera lub uzupełnionych kroków milowych. Ważne, żeby uświadomić wszystkim sceptykom, że albo pokochają nowy format, albo zamkną swój fanpage (z doświadczenia wiemy, że wśród klientów biznesowych nie ma wielu buntowników).

2. Zostań ekspertem.

Musisz zdawać sobie sprawę, że to do Ciebie klient skieruje swoje kroki po poradę i wskazówki. Przygotuj się już dziś: stwórz własny dokument obsługi Timeline’a oraz zbierz najlepsze przykłady, które warto naśladować.

3. Bądź wzorem.

Upewnij się, że na Twojej firmowej stronie wykorzystywane są wszystkie funkcje osi czasu i używaj jej jako swoją wizytówkę.

4. Wypróbuj Timeline przed 30 marca.

Od momentu ogłoszenia wprowadzenia osi czasu, Facebook dał wszystkim miesiąc na “zaprzyjaźnienie” się z nowym wyglądem stron. Dla jednych to za mało, dla innych w sam raz. Warto jednak przetestować nowy format przed 30 marca. Bezpieczniej jest się uczyć na wersji testowej dostępnej dla administratorów niż przeprowadzać operacje na “żywym organizmie”.

Wszyscy zdajemy sobie sprawę, że “jutro” jest najprawdopodobniej najbardziej pracowitym dniem Polaków, tylko że jutro Facebook znowu może nas zaskoczyć czymś nowym i w ten sposób wracamy do początku :-).