Obama nadal wykorzystuje social media

obama
Minęło już ponad 11 miesięcy odkąd Barack Obama został prezydentem USA, a podejście (jego i jego doradców) do marketingu z miesiąca na miesiąc zadziwia mnie swoim profesjonalizmem. Jego kampania prezydencka była najlepiej i najbardziej profesjonalnie przygotowaną kampanią ostatniej dekady. Pierwszy raz na taką skalę zostały wykorzystane media społecznościowe dzięki czemu swojego wsparcia (zarówno materialnego jak i fizycznego) mogły udzielić miliony ludzi na całym świecie.

Barack Obama w przeciwieństwie do 99% dyrektorów marketingu wie jak dzięki social media zaangażować ludzi do pomocy (promocji marki/idei/produktów) czego marketerzy zdają się cały czas nie rozumieć…

Tym razem w USA trwa walka o reformę zdrowia, którą zaproponował Barack Obama. Prezydent postanowił zorganizować konkurs na film promujący i wyjaśniający dlaczego Stany Zjednoczone potrzebują reformy służby zdrowia. Nadesłano ponad 1000 filmów. Niektóre z nich były śmieszne inne jednak przedstawiały dramaty ludzi, którzy nie mają zapewnionej podstawowej opieki medycznej. Jedna z kobiet postanowiła zwierzyć się z sytuacji, która dotknęła ją osobiście – musiała wybrać – opłacić czynsz czy lekarza i leki.

Polecam obejrzeć zwycięski film – nie powstydziłaby się go niejedna agencja.