Orange strzela sobie w kolano – niefortunne pytanie może wiele kosztować

Czym zaskoczył Cię ostatnio Orange? – takie pytanie padło wczoraj na fan page Orange Polska. Internauci sami zaskoczyli operatora lawiną negatywnych komentarzy. Wpis wywołał niesamowitą burzę i dyskusję na profilu Orange. Przeważają głosy krytyki i niezadowolenia ze świadczonych przez operatora usług. W momencie opublikowania tego posta jest ich już 1.371 (post został 143 razy udostępniony).

Nadchodzi druga fala kryzysu?

Użytkownicy Facebooka są bezlitośni i nie przebierają w słowach. Otrzymali wyjątkową okazję by publicznie pożalić się na operatora, z którego nie są zadowoleni. Dlaczego? Powodów jest tyle, ile wpisów. Dotyczą przede wszystkim samej oferty Orange, braku zasięgu, ale także i ilości reklam jakimi atakowani są abonenci. Nie brakuje złośliwych komentarzy na temat pracowników czy telefonicznego biura obsługi klienta. Zachowujemy oryginalną pisownię 😉

Czym zaskoczył Cię ostatnio Orange?

„Po 6 latach w Orange dostałem ofertę 2 razy gorszą niż w Play. Stali klienci są zazwyczaj traktowani gorzej jak nowi. W związku z tym powoli się żegnamy. PozdrawiamJ

„chamstwem w salonie firmowym w katowicach na 3 maja, totalne zero jesli chodzi o obsluge klienta. coz, widocznie tak szkolicie ludzi : sprzedac i reszta nas malo interesuje. ja nie wiem czy wy czasem zatrudniacie ludzi z wyksztalceniem chociaz podstawowym? panienka smierdzaca z kilometra plynem do spryskiwczy i pazurami jak orangutan..i to ma byc specjalista ds sprzedazy? za sam abonament na 1 i 2 tel place 158zl. byle do konca umowy i nie mam zamiaru jej przedluzac.”

„Fatalnym zasięgiem, nieprawdopodobnie gorszym niż w porównaniu do poprzedniego Operatora; niesamowicie częstym zrywaniem połączeń; idiotycznymi pakietami na 14 dni, kiedy domyślnie okres rozliczeniowy trwać winien 30 dni (miesiąc); brakiem chociażby pakietu tańszych SMS-ów do innych sieci; zakładaniem simlocków, kiedy żaden inny Op już tego nie czyni (zresztą bodaj KE zabroniła); brandowaniem telefonów swoim gównianym, za przeproszeniem, softem a potem brakiem aktualizacji stanowczo zbyt długo; promocjami dla przedszkolaków zamiast dobrej oferty.”

„Bystrością pracowników BOK 😀 często zaskakują :D”

Facebook to potężne narzędzie. Nieumiejętnie wykorzystywane może w bardzo krótkim czasie zaszkodzić. Dział marketingu i PR chyba nie zdawał sobie sprawy z tego, że taki wpis może realnie naruszyć wizerunek marki, co również nie pozostało bez komentarza ze strony internautów. Tak postawione pytanie wręcz prosi się o wyrzucenie z siebie negatywnych emocji. Zabrakło szybkiej reakcji ze strony Orange, która mogła ugasić pożar w zarodku. W social media liczy się czas reakcji i trzeba odpowiadać bardzo szybko na wszystko co się dzieje. Zabrakło przyznania się do błędu i dialogu. Komentarze są cennym źródłem informacji dla operatora, czy jednak wyciągnie wnioski?

„ORANGE zaskoczyło mnie „tym” pytaniem! 🙂 Nie ma to jak strzelić sobie w stopę. hehehe BRAWA DLA DZIAŁU PR”

„dział PR na prezydenta”

Czym zaskoczyli Płodni.com?

Każde potknięcie tak dużego operatora jest dla konkurencji tylko i wyłącznie powodem do zadowolenia. Niesamowitym zbiegiem okoliczności była nowa kampania Play na Facebooku, którą Płodni.com przygotowali z Playem. „Przypadkowo” zbiegła się ona w czasie z niefortunnym pytaniem zadanym przez Orange 😉 – 1:0 dla fioletowych.

Kliknij aby powiększyć