Otwieracz Heinekena zintegrowany z Facebookiem

Wyobraź sobie, że za każdym razem gdy otwierasz piwo ze swoimi znajomymi Heineken nagradza Was kolejną skrzynką. Przytaczamy świetny viral, który niestety nigdy nie został wdrożony przez Heinekena, ale jest wart przytoczenia. Heineken – The Invite to studencki konspekt autorstwa Maxa Arlestiga i Maximiliana Gebhardta z Hamburga.

Z pogranicza online a offline

Wymyślili oni otwieracz do butelek, który łączy się z Internetem za pomocą Blouetooth. W momencie otwarcia jakiejkolwiek butelki pomysłowym otwieraczem, gadżet wysyła na Facebooku zaproszenie do wszystkich znajomych z Twojego miasta. Dzięki narzędziom Facebooka automatycznie kreowane jest wydarzenie zawierające informację o miejscu i czasie spotkania przy Heinekenie oczywiście. Jeżeli masz wystarczająco dużo znajomych, którzy potwierdzą swój udział w spontanicznej imprezie, wygrywacie skrzynkę piwa na kolejny weekend.

Co by było gdyby

Pomysł ma niesamowity potencjał. Pozostaje trzymać kciuki, żeby producent piwa podchwycił projekt i zdecydował się na jego realizację. Byłoby to dotąd niespotykane i iście nowatorskie. Pozostaje jednak pytanie – czy aby na pewno chcielibyśmy aby Facebook informował naszych znajomych o każdorazowym otwarciu butelki piwa i zapraszał ich do naszego domu? No cóż, zawsze można użyć innego otwieracza 😉