W jaki sposób wyprzedzić konkurencję w social media? Kilka wskazówek dla odważnych!

Grafika_gifW ostatnich latach wiele się zmieniło. Nie ma już podziału na tych, którzy są w sieci i na tych, których w internecie nie ma. Niezależnie od tego, czy masz budkę z hot-dogami, firmę pogrzebową, czy jednoosobową firmę budowlaną, musisz być także w social media – medium bardzo specyficznym, które dynamicznie się zmienia. Tak samo, jak iPhone, który jest przestarzały w chwili, kiedy go kupujesz, podobnie jest w tym przypadku – dziś coś jest aktualne, a jutro może być już przeszłością. Pamiętacie zagrywkę Zuckerberga na Instagramie? Jednego dnia to Snapchat królował w dziedzinie na bieżąco dokumentowanych chwil, a nazajutrz mieliśmy do czynienia z Instagram Stories. Jaki z tego wniosek? Musisz zawsze trzymać rękę na pulsie!

Jak najwcześniejsze zaistnienie na danym portalu społecznościowym, od razu daje przewagę nad innymi, ponieważ na początku użytkownicy wykazują większe zaangażowanie, ucząc się, bawiąc i badając nowe medium. Podobnie jest z nowatorskimi funkcjami, które bardzo często pojawiają się w tego typu serwisach. Pamiętacie hype na snapchatowe filtry z zamianą twarzy? W ciągu kilku dni dosłownie podbiły internet! Zatem ze wszystkich nowości musisz zacząć korzystać jak najszybciej i wykorzystywać je, jak tylko się da.

1. Nie bądź negatywnie nastawiony do otaczających trendów!
Ogromny odsetek agencji cyfrowych i social media nigdy nie korzystało ze Snapchata. Co więcej – często nawet nie wie, w jaki sposób wspomniany portal społecznościowy funkcjonuje. Dla wielu jest dziwny, nieszablonowy, nie przynosi korzyści marketingowych. Nie przewija się od góry do dołu, dodane zdjęcia prędzej czy później bezpowrotnie znikają, a jedyne, co z pewnością każdy słyszał o tej aplikacji to fakt, że jest doskonałym medium do przesyłania nagich zdjęć przez nastolatków. W dzisiejszym marketingu liczy się odwaga, przyszłościowe myślenie, a co najważniejsze – młody duch! Boisz się innowacji? W takim razie czas już ze sceny zejść.

2. Zostań influencerem!
Kto może lepiej zarządzać social mediami – niż osoba, która aktywnie korzysta z nich na co dzień, odnosząc sukcesy? Influencerzy mają aktualnie swoje 5 minut. Są w stanie nie tylko tworzyć interesujące publikę treści, ale również odpowiednio je dystrybuować. Zresztą zainteresowanie nimi jest ogromne. Jeśli dziewczyna na Instagramie wykonuje piękne makijaże, gromadząc przy tym rzeszę obserwatorów, to kto lepiej wypromuje wchodzący na rynek innowacyjny kosmetyk? Zwłaszcza że obecnie reklama, naprawdę nie musi być oczywista. Spróbuj, twórz, wczuj się! Z pewnością zupełnie inaczej spojrzysz na portale, z którymi masz do czynienia w pracy na co dzień.

3. Nie spisuj Facebooka na straty!
„Ludzie wolą udostępniać zdjęcia na Instagramie” „Chętniej wrzucam filmiki z imprez na Snapa, przynajmniej szybko znikną” – codziennie słyszę setki takich opinii. Tymczasem Facebook tak naprawdę dopiero zaczyna się rozwijać. Instagram, Snapchat to jedno – w domu jednak każda z w tych osób zawsze chętnie scrolluje swojego walla, gdzie znajduje się praktycznie wszystko. Ich ulubiony wokalista wyda nowy album, jeden z aktorów na czerwonym dywanie zrobi śmieszną minę, Polska wygra mecz, czy w Krakowie wydarzy się śmiertelny wypadek – WSZYSTKO pojawi się na tym portalu. Facebook już dawno przestał być miejscem, na którym trzeba „po prostu być”, stając się bardzo skutecznym kanałem komunikacji marketingowej.

 

phone-945451_1920